מחקר: גידול ילדים עם כלבים מפחית חרדתיות אצל ילדים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הקדמה למחקר ילדים וכלבים:

מחלות נפשיות אצל ילדים והשמנת יתר הם בעיות משמעותיות בארה"ב. מכיוון ש2 הבעיות מתחילות מהילדות, מניעה והתערבות מוקדם נדרשת. כלבים היו קשורים בעבר להרבה השפעות מיטיבות אצל מבוגרים. למרות שבעלות כלב יכולה לשפר מצב פיזי, משקל ובריאות נפשית אצל מבוגר, פחות ידוע הקשר בין כלבים למצב הבריאותי אצל ילדים. באוסטרליה ובאנגליה, הוכח שגדילה עם כלב קשורה לרמות גבוהות יותר של פעילות פיזית אצל ילדים בין הגילאים 2-12, וסבירות נמוכה יותר להשמנת יתר בגילאים 6-5. במדינות האלה, קידום הליכה ומשחק פעיל עם כלבים היא אסטרטגיה אפקטיבית לשפר בריאות פיזית אצל הילדים. כאלה מחקרים לא בוצעו בארה"ב, לכן נדרשות הוכחות נוספות כדי לקדם אסטרטגיה זו בארה"ב.

 

ילדים שגדלים יחד כלב בביתם נמצאים בסבירות נמוכה יותר לבעיות חרדה, לפי מחקר חדש שפורסם בנובמבר 25 במגזין Preventing Chronic Disease

המחקר מדד את הבריאות של 643 ילד, בין הגילאים 4-10 במהלך תקופה של 18 חודשים. לפני הפגישות שלהם, ההורים של הילדים ענו על מספר שאלות שהעריכו את הבריאות הפיזית והמנטלית של הילדים דרך מערכת מבוססת מחשב שנקראת DartScreen.

ל58% מהילדים היה כלב בבית.

החוקרים מצאו שרק 12% מהילדים עם כלב בבית היו בעלי תוצאות גבוהות במדד החרדה לעומת 21% מהילדים שלא היה להם כלב בבית. כמו גם, התוצאה הכללית במדד החרדה הייתה נמוכה יותר אצל הילדים שהיה להם כלב בבית.

הממצא החדש רק מוסיף לרשימה ההולכת וגוברת של דרכים שבהם כלבים עוזרים לבני אדם. עוד מחקר שנערך לאחרונה מצא שילדים שגדלים עם כלבים נמצאים בסיכון נמוך יותר לפתח אסטמה וזה גם ידוע שכלבים עוזרים לבני אדם לשחרר אוקסיטוסין, הורמון ה"אהבה".

המחקר מחזק את התחום המתפתח כלבנות טיפולית

מבוא המחקר

קישור חיובי בין לגדול עם בעל חיים לבין בריאות תועד כבר בעבר. עם זאת, קצת מאוד הוכחות נוגעות להשפעות המיטיבות של כלבים על ילדים קטנים. המחקר בודק את ההיפוטזה שכלבים קשורים בקשר חיובי עם בריאות מנטלית ופיזית אצל ילדים.

תוצאות המחקר

הילדים שגדלו עם כלבים וילדים שגדלו בלי כלבים לא הראו הבדלים בBMI או פעילות גופנית. פחות מהילדים עם כלבים (12%) הראו התאמה קלינית לקריטריון "חרדה אצל ילדים" או "הפרעות קשורות". בהשוואה לילדים ללא הכלבים (21%).

ילדים וכלבים
ילדים וכלבים

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם