ההרשמות לקורסים ספטמבר אוקטובר 2017 החלו!! מספר המקומות מוגבל, מהרו לתפוס את מקומכם!

 קורס כלבנות טיפולית ואילוף כלבים

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

 

השם שלך

טלפון

נושא

מאור שטיימינץ מאלף כלבים משחק פריזבי עם כלבו לאו.

בשנים האחרונות, נוכח התהליכים הרבים המומרצים להצלחה בנוכחות כלב וכלבן טיפולי, הענף תופס תנופה ומתהווה כדיסציפלינה העומדת בפני עצמה ומקבלת יותר ביקוש, לגיטימציה, משאבים והכרות מדעיות מחקריות.

למה קורס כלבנות טיפולית ואילוף כלבים?

תפיסת העולם של המסלול במסגרת קורס כלבנות טיפולית ואילוף כלבים הינה, כי לכלבים ישנן יכולות להתחבר לבני אנשים בחייהם השגרתיים כמו גם במצבי מצוקה וסיכון שונים. עוד על טיפול באמצעות כלבים.

 
קשריו של האדם עם הכלב מאפשר קידום מיומנויות מוטוריות, מפתח אמפטיה ותקשורת בין אישית, מחזק ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות.
הדיאדה אדם – כלב אף מפחית תוקפנות ואלימות. המסלול מכשיר אנשי מקצוע ללוות אנשים (מבוגרים וילדים כאחד) בתהליכי שיקום פיזיים ורגשיים, מתוך התמחות והכרות מעמיקה עם עולם הכלבים מחד ועולמם של האנשים הזקוקים לשילוב זה מאידך. בסוף המסלול יוכלו המשתתפים להשתלב בעמותות, פנימיות ומוסדות חינוכיים. את כל הדברים הנ"ל אנו מלמדים במסגרת קורס אילוף כלבים שלנו.
  

עמותת "כלבים בשירות אנשים" הינה חלוצה ופורצת דרך בתחום, עם 20 שנות נסיון מעשי,  כמו כן המוסד הלימודי היחידי שעוסק באילוף וטיפול בעזרת כלבים באופן שוטף ומקצועי בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. בעמותה עובדים כ 15 מטפלים וכ-40 כלבי טיפול. 

את הסטאז' הטיפולי עושים בעמותה וניתן לבחור מבין מגוון המסגרות הטיפוליות (אוטיזם, בעיות רגשיות, נוער בסיכון, הפרעות קשב וריכוז ועוד). 

 

להרשמה לקורס לחץ כאן 

** לבוגרי הקורס הזכאים לתעודה תוצע עבודה במסגרת עמותת כב"א בהתאם לצורכי הביקוש **

תהליך ההרשמה

הרשמה לשנת הלימודים תשע"ח 2017-2018 (לתשלום באינטרנט)

מקדמה / שכר לימוד
המתקבלים לקורס כלבנות טיפולית ואילוף כלבים יסדירו את תשלום שכר הלימוד בהתאם להודעה שתשלח לביתם, וזאת לפני מועד פתיחת הקורס.

אפשרויות התשלום:

  1. בכרטיס אשראי. ניתן לשלם בהוראה טלפונית במדור שכר לימוד בטלפון – 077-9802502
  2. בהמחאות
  3. בהוראת קבע
  4. במזומן  – הטבות למשלמים את מלוא הסכום בתשלום אחד
  5. באמצעות פיקדון לחיילים משוחררים – לקורסים הזכאים
  • המכללה שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים בתוכנית הקורס על פי שיקול דעתה המקצועי.
  • פתיחת הקורס מותנית במספר הנרשמים ועל פי נהלי המכללה.
  • במידה והקורס לא יפתח, יוחזרו דמי ההרשמה.
  • התלמידים כפופים לתקנון הלימודים.
  • מידע זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.

מתכונת לימוד

תכנית הקורס היא שנתית בהיקף 400 שעות לימוד:

  • 80 שעות לימוד עיוניות – יתקיימו במכללת ספיר
  • 200 שעות לימוד מעשיות – יתקיימו בחווה בבית עזרא בעמותת "כלבים בשירות אנשים"
  • 120 שעות סטאג'
  • 100 שעות פרקיטום (רשות)

 

 

 

סטודנטית שעובדת בעמותה מצולמת עם יורקשיר טרייר חמוד
יעל פרץ – סטודנטית שסיימה ב2016 והיום עובדת בעמותה במשרה מלאה

 יעל פרץ – סטודנטית שסיימה קורס מחזור מרס 2016 ועובדת בעמותה.

נותרו מקומות אחרונים במחזור אפריל 2017!!!

ימי ושעות הלימוד

  • ימי לימוד: שני
  • שעות לימוד: 11:00-14:00 לימודים בקמפוס ספיר, 15:30-20:45 בעמותת "כלבים בשירות אנשים" בבית עזרא, מושב הנמצא במישור החוף הדרומי, בין אשדוד לאשקלון.
  • שעות סטאז' כ-5 שעות שבועיות.
  • פרקטיקום יתבצע בארגונים ומוסדות מגוונים בהתאם לתכנית הלימודים. ובתיאום מלא מול צוות העמותה

תכנית הלימודים (מחזור אוקטובר 2016)– כלבנות טיפולית

מס'תאריךיוםשעותנושאתוכןשם המרצהשעות לימודמקום הלימוד
226/10/2016ד'11:00-12:30מעשיהיכרות עם הכלב, הליכה נכונה ופקודות משמעתרני נגר ויואב2בית עזרא
12:30-15:30מעשיפקודות משמעת בעזרת לורינג, משחקים בקבוצות4
17:00-18:30כלבים עיונימבוא להתנהגות בעלי חיים + תהליכי למידהרני נגר2ספיר
18:30-20:00כלבים עיוניסלקציה והווצרות גזעים + הזאב2
302/11/2016ד'11:00-12:30מעשיפקודות משמעת בשיטה המכאניתרני נגר2בית עזרא
12:30-14:00מעשיעבודה עם רצועה ארוכה2
14:00-15:30מעשיעבודה בקבוצה2
17:00-18:30כלבים עיוניהתנהגות כלבים +תקשורת בין כלבית2ספיר
18:30-20:00כלבים עיוניבעיות התנהגות בכלבים2
409/11/2016ד'16:30-18:00מעשיקליקר , הכרות מעשית עם ציוד אילוףמאור שטיינמץ2בית עזרא
18:00-19:30מעשיאילוף בעזרת קליקר2
19:30-21:00מעשיטריקים2
516/11/2016ד'13:30-15:00עיוני כלבניתזונה – רויאל קניןאורי שמעוני2ספיר
15:30-17:00שיקומי עיונילארי ג'נסטיללארי ג'נסטיל2
17:15-18:45שיקומי עיונילארי ג'נסטיל2
623/11/2016ד'11:00-12:30מעשימשמעת בסיסית אישית וקבוצתית – צפיה ביקורתיתרני נגר2בית עזרא
12:30-14:00מעשימשמעת בסיסית בסביבה המוכרת2
14:00-15:30מעשימשמעת בסיסית בסביבה הלא מוכרת2
17:00-18:30שיקומי עיוניהפרעות אישיותלארי ג'נסטיל2ספיר
18:30-20:00שיקומי עיוניהפרעות אישיות2
730/11/2016ד'11:00-12:30מעשימשמעת – רצועה קצרהיואב גורן2בית עזרא
12:30-14:00מעשימשמעת מתקדמת – פקודות מרחוק, הורדת הרצועה2
14:00-15:30מעשימשמעת מתקדמת – פקודות מרחוק, הסרת הרצועה2
17:00-18:30שיקומי עיונישיטות התערבות – באמצעות כלביםלארי ג'נסטיל2ספיר
18:30-20:00שיקומי עיונישיטות התערבות – באמצעות כלבים2
807/12/2016ד'9:00-14:00מעשימצגת כלבי טיפול + הבאהרני נגר6בית עזרא
914/12/2016ד'13:30-15:00עיוני כלבניתזונה – רויאל קניןאורי שמעוני2ספיר
15:30-17:00שיקומי עיונישיטות התערבותלארי ג'נסטיל2
17:15-18:45שיקומי עיוניpdd2
1021/12/2016ד'12:00-13:30מעשיעבודה עם שני כלביםיואב גורן2בית עזרא
13:30-15:00מעשיעבודה עם שלושה כלבים2
16:30-18:00עיונימערך שיעורחמוטל2
1128/12/2016ד'12:00-20:00מעשי שיקומימעשי פראדר ווילילארי ג'נסטיל10בית עזרא
1204/01/2017ד'10:00-15:00מעשי שיקומימעשי pddלארי ג'נסטיל6בית עזרא
16:30-18:00עיוניהדרכהחמוטל2
1311/01/2017ד'13:30-15:00עיוני כלבניתזונה – רויאל קניןאורי שמעוני2ספיר
15:30-17:00שיקומי עיוניפיגורלארי ג'נסטיל2
17:17-18:45שיקומי עיוניהפרעת התקשרות2
1418/01/2017ד'16:00-17:30שיקומי עיונינוער בסיכוןחמוטל2בית עזרא
17:30-19:00שיקומי עיונינוער בסיכון2
19:00-20:30מעשי שיקומינוער בסיכון2
1525/01/2017ד'11:00-12:30מעשימשמעת מתקדמת אישית וקבוצתית – צפייה ביקורתיתיואב גורן2בית עזרא
12:30-15:30מעשימשמעת מתקדמת בסביבת גירויים, בוחן משמעת4
16:30-19:30מעשי עיונינוער בסיכוןחמוטל4
1601/02/2017ד'10:00-15:00שיקומי עיוניילדים עם בעיות רגשיותהילה6ספיר
16:30-19:45עיוניפרזנטציה – מערכי שיעורחמוטל4בית עזרא/ ספיר
1708/02/2017ד'14:30-19:45מעשי שיקומיילדים עם בעיות רגשיות – גניםיעל+רני6ספיר
1815/02/201ד'16:30-18:00כלבים עיוניתקופות קריטיות בהתפתחות של גור+ מבחני אופי לגורים חשיפת גורים, עזרה ראשונהחמוטל2בית עזרא
18:00-19:45כלבים עיוניחוקים ותקנות בהחזקת כלבים +מבנה הכלבייה2
1922/02/2017ד'11:00-12:30מעשיכלבי עבודה, סיוע, נכייהרני נגר2בית עזרא
12:30-15:30מעשיכלבי עבודה , ריח, הכרות עם קולר4
16:30-19:30כלבים עיונימערך שיעורפול אלמקייס4
2001/03/2017ד'14:00-15:30שיקומי עיוניהכנה לסטאז'פול אלמקייס2ספיר
16:30-21:00עיוניספורט כלבני מצגתמאור שטיינמץ6
2108/03/2017ד'14:00-15:30עיוניהכנה לסטאז'פול אלמקייס2בית עזרא
16:30-21:00מעשיספורט כלבנימאור שטיינמץ6
2215/03/2017ד'16:30-18:00מעשיספורט כלבנימאור שטיינמץ2בית עזרא
18:00-19:30מעשיאג'יליטי2
2322/03/2017ד'9:00-14:00שיקומי עיוני ילדים עם צרכים מיוחדיםהילה6ספיר
2429/03/2017ד'16:30-21:30מעשיאג'יליטימאור שטיינמץ6בית עזרא
2519/04/2017ד'10:00-15:00מעשי שיקומיילדים עם צרכים מיוחדים – חינוך מיוחדלארי ג'נסטיל6בית עזרא
2626/04/2017ד'16:30-21:30מעשיספורט כלבנימאור שטיינמץ4בית עזרא
2703/05/2017ד'9:00-12:00עיוניעיצוב התנהגותי + בעיות גידול נפוצותרני נגר4בית עזרא
12:30-18:45מעשי עיונישיעור על פיתוח עסקיאביטל דניאל6
2810/05/2017ד'16:30-21:30מעשיספורט כלבנימאור שטיינמץ6בית עזרא
2917/05/2017ד'15:30-18:45עיוניdog timeפול אלמקייס4בית עזרא
3024/05/2017ד'10:00-15:00עיוניdog timeפול אלמקייס6בית עזרא
3107/06/2017ד'15:30-17:00כלבים עיונימשחקים באמצעות כלביםרני נגר2בית עזרא
17:15-18:45כלבים עיונימזג הכלב, וביות + תיאוריית הדומיננטיות בעד ונגד, היררכיה להקתית2
3214/06/2017ד'12:30-15:30עיונייעוץ פרטני עסקי + תרגול למבחןאביטל דניאל4בית עזרא
16:30-19:30מעשיאג'יליטימאור שטיינמץ4
19:30-21:30מעשיספורט כלבני2
3321/06/2017ד'11:00-18:00מעשיאג'יליטי (משחקים+ תחרות)מאור שטיינמץ8בית עזרא
3428/06/2017ד'10:30-18:45מערך שיעור + סטאז'פול אלמקייס8בית עזרא
3505/07/2017ד'9:00-12:00מעשיבעיות התנהגות- מקרים מהחיים והכנה למבחןרני נגר3בית עזרא
13:00-18:00מעשיתוקפנות, איך מתנהגים ליד קרב כלבים, והכנה למבחן3
3612/07/2017ד'15:30-20:00עיוניהכנה למבחן – סיכום וחזרה לבמבחןחמוטל / לארי6בית עזרא
3719/07/2017ד'11:30-14:30מעשיתרגול לקראת מבחן מסכםרני נגר4בית עזרא
16:00-20:30עיוניחמוטל- סיכום וחזרה למבחןחמוטל6
3826/07/2017ד'11:00-13:30כלבים עיונימבחן מסכםרני נגר3ספיר
3902/08/2017ד'11:00-16:00מעשימבחן מסכםרני נגר6בית עזרא
4009/08/2017ד'11:00-13:30כלבים עיונימבחן מסכם מועד ב'רני נגר3ספיר
4116/08/2017ד'11:00-16:00מעשימבחן מסכם מועד ב'רני נגר6בית עזרא
4223/08/2017ד'16:00-20:30מעשיסיום שנה – מסיבת סיוםפול אלמקייס6בית עזרא

 

נושאי הלימוד

הקורס אילוף כלבים וכלבנות טיפולית יכלול את המקצועות הבאים:

מקצועות תשתית
•    מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית וחברתית.
•    מבוא לאוכלוסיות מיוחדות.
•    התנהגות כלבים

מקצועות תומכים
•    מיומנויות בסיסיות בהדרכה קבוצתית שיקומית.
•    אתיקה מקצועית בעבודה עם כלבים.

מקצועות ליבה

  • כלבנות שיקומית (בין שאר התכנים: עקרונות עבודה עם כלבים, פיתוח מיומנויות מוטורי, פסיכולוגיית הלמידה, גנטיקה וגורמים סביבתיים, שלבי התפתחות הכלב, בריאות הכלב)
  • שילוב כלבים בעבודה עם אוכלוסיות שונות.
  • פרקטיקום (עבודה בשדה).
  • הדרכה (supervision) שבועית על הפרקטיקום.

מלבד לימודים עיוניים במכללה נדרשים הסטודנטים לסה"כ  120 שעות עבודה מעשית (פרקטיקום). במסגרת שעות אלו מגיעים הסטודנטים פעם בשבוע למסגרת שיקומית או  חינוכית  ל-4  שעות קבוצתיות/ פרטניות עם אוכלוסיית היעד.
הצוות המקצועי רואה בעבודה המעשית הזדמנות הכרחית וחווייתית ללמידה, גדילה ורכישת כלים מקצועיים בתחום. שמירה על רצף מפגשים, כתיבת דו"חות סיכומי מפגשים. השתתפות  קבועה
בהדרכות המלוות את הפרקטיקום מהווים תנאי לסיום קורס וקבלת התעודה.

צוות העמותה – צור קשר

סגל ההוראה בקורס כלבנות שיקומית ואילוף כלבים

 

ולאד דמרצב, רכז אקדמי, מרצה ומדריך מעשי
דוקטורנט לזואולוגיה, B.S.c בביולוגיה, M.S.c במדעי הצמח.

 

 

ולאד דמרצב מרצה ומאלף כלבים עם כלבו צומי רועה אוסטרלי
ולאד דמרצב

פול אלמקייס
מנכ"ל העמותה, מבכירי וותיקי המאלפים בארץ. הוגה שיטת הטיפול Dog-Time.

פול אלמקייס מרצה ומאלף כלבים. יושב עם ארבעת הילדים שלו מאושרים
פול אלמקייס

ד"ר לארי ג'נסטיל, מרצה
פסיכולוג מומחה בעל שם עולמי. עבד 26 שנה במחלקת ילדים במרכז רפואי שערי צדק ומייסד הוסטל לשיקום בירושלים.

לארי ג'נסטיל הפסיכולוג של העמותה
לארי ג'נסטיל

רני נגר, מרצה

מאלף כלבים משנת 2000, עבד ככלבן טיפולי מטעם עמותת כב"א, ועיקר עיסוקו הוא אילוף כלבי עבודה. מאלף בעיות התנהגות, חינוך גורים, יעוץ, גידור אלקטרוני, שמירה והגנה, כלבי עזר לנכים, כלבי חיפוש והצלה, כלבי פשפוש, פנסיון ביתי, אילוף בפנסיון, אילוף מתקדם, טריקים, פריזבי, וחוג ניתוב יצרים.

רני נגר וכלבו בוץ' על אופנוע
רני נגר

חמוטל גולן, מרצה
B.A בתקשורת, תעודת הוראה באמנות ככלי חינוכי. מנחת קבוצות, בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים ונוער בסיכון. מבכירי ומייסדי העמותה.

חמוטל בן שטרית מרצה בנושא ילדים ונוער בסיכון מצולמת עם מייקי הכלב הבורדר קולי
חמוטל בן שטרית

הילה אוחיון, מרצה
יועצת זוגית ומשפחתית מנחת הורים ומגשרת. מתמחה בהנחיית הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז. מאמנת בני נוער וילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

הילה אוחיון מצולמת. מרצה בנושא ילדים עם צרכים מיוחדים
הילה אוחיון

מאור שטיינמץ, מרצה ומדריך מעשי
מאלף כלבים בשיטה המבוססת על חיזוקים חיוביים וללא כפייה. יוצא יחידת עוקץ, מדריך אג'יליטי, פריזבי ורכבות כלבים. מרצה לתחום האילוף ההומני והספורט הכלבני.

מאור שטיימינץ עם שני הכלבים שלו - בוקסרית ולאו הבורדר ליד הים.
מאור שטיימינץ

בוגרים מספרים –

"יצאתי לפנסיה מוקדמת בסוף מרץ 2015. אחרי חצי שנה של חיפוש ייעוד עבור הנשמה, מצאתי את הקורס כלבנות שיקומית של עמותת כב"א. עבודה שיווקית רצינית והתמדה של יעל גריצנר סייעה לי מאד לבחור בקורס של כב"א
השיחה עם פול מנכ"ל העמותה ועם יעל גריצנר תרמה מאד בבחירה שלי בקורס של כב"א. אינני חושב שידעתי לקראת מה אני הולך לעשות אבל דבר אחד היה ברור לי, אני הולך לעבוד עם כלבים שאני מאד מאד אוהב בכדי לעזור לאנשים שצריכים עזרה. שילוב של שני חלומות בו זמנית ייעוד עבור הנשמה.
הלימודים התאורתים עבורי היו מקסימים בעיקר הלימודים בנושא השיקומי. היה ברור לי שלתחום זה אלך ולא לתחום של האילוף. האילוף יהיה כלי לסייע בטיפול השיקומי. המרצים בשני התחומים היו מדהימים, מעבר ללימוד היתה הבנה שהם מאמינים שאנו במקום הנכון ושהתרומה תהיה גם לנו וגם למטופלים. ישבתי בהרצאות ולא רציתי להפסיד אף רגע. חיכיתי בקוצר רוח לימי ראשון שבהם היו השיעורים. האווירה היתה נעימה, שילוב של כאלה שבאו לחפש מקצוע וכאלה שרוצים משהו מעבר למקצוע משהו לנשמה. למדתי לא פחות מהסטודנטים מאשר מהמרצים. אני חייב להגיד משהו שסטודנט שפוי לא היה אומר, נהנתי מאד מהמבחנים שעברנו בעיקר מהמבחן התאורתי השיקומי. פשוט הוליכו אותנו בצעדים זהירים לקראת העבודה האמיתית.
הצוות הניהולי של הקורס שכלל את יעל גריצנר שהיתה עמוד התווך ואליה הצטרפו מידי פעם אסיה ובחלקים היותר מעשיים נדב, עבודה מדהימה תוך התחשבות עם כל הלב בצרכים וברצונות שלנו. מצדיע ליעל על המסירות ועל הסיוע הענק שלה ושל אסיה בכדי לסייע בידינו להצליח בקורס. פשוט העסק תיפקד כמשפחה חמה ודואגת. את פול פגשנו בשתי הרצאות בתחום של ה – Dog- Time שעד עכשיו אני משתמש בכלי האדיר הזה. אני מצר שאת השלב של הסטאז לא ניצלתי כראוי נזרקתי למים לבד ונאלצתי לשרוד. פול חלק עלי בטענה שזאת הדרך הטובה ביותר לראות אם אתה אכן מוכן לחיים."

כיום אני שייך לצוות כב"א נבטים, יחידה נבחרת שפול בחר להקים אותה בכדי לטפל במטרופולין של באר שבע. אנו בשלב ההקמה ומקווים להוות יריב הגון לחברים בכב"א בית עזרא.

דובי לביא
קורס כלבנות שיקומית נובמבר 2015

דוביא לביא בוגר מחזור כלבנות טיפולית 2015 שוכב על הדשא עם שתי כלבות כנעניות.
דובי לביא

בוגרים מספרים –

העמותה בשבילי זה מקום שאם הוא לא היה קיים הייתי צריכה להקים אותו כי היא מקיימת תהליך שאני מאמינה בו- להציל כלבים מהסגרים ורשימות המתה ולהפגיש אותם עם נוער בסיכון אוטיסיטים וגם נוער שלומד במסגרות רגילות.

לפני הקורס כלבנות טיפולית ואילוף כלבים, הייתי סטודנטית באוניברסיטה ועזבתי את הלימודים באמצע להגשים חלום שהוא לטפל באנשים באמצעות כלבים. הגעתי לכב"א ומייד ידעתי שזה המקום שאני רוצה ללמוד בו כי הם בין היחידים בארץ שלא קונים כלבים גזעיים או אפילו מרביעים בעצמם, אלא לא מוותרים על הכלבים שאף אחד לא רצה, משקמים אותם, מאלפים אותם ולבסוף מוצאים להם בתים חמים. היום אחרי הקורס כלבנות טיפולית אני יכולה להעיד על עצמי שרכשתי ידע רב על עולם הכלבים ועולם הטיפול. הכרנו אוכלוסיות שונות שנעבוד איתם ולמדנו איך ליצור תקשורת נכונה עם כלב על ידי אילוף לדוגמא

העבודה היא ממש מתנה בשבילי. יש לי זכות להפגיש בין היצורים הטהורים האלה שנקראים כלבים לבני אדם שמבקשים את זה. הכלב כשמו הוא כולו- לב! הם מעניקים אהבה ללא תנאים לבני אדם, והמפגש מעניק לילדים תחושת בטחון, אחראיות. העבודה עם הכלבים מלמדת אותם התמדה סבלנות איפוק התחשבות ודברים רבים נוספים. כל הקרדיט לטיפול עצמו מגיע לכלב. אני רואה עצמי כמתווכת בין האדם לכלב ומשם הכלב יודע לעשות את כל העבודה. הם מעניקים חום ואהבה ומרגשים את הילדים עם האהבה שהם מעניקים, לא משנה להם מצבו הנפשי הפיזי של הילד, הם יאהבו אותו בכל מקרה, מה שאנחנו בני האדם לפעמיים נופלים בו. היו לי מספר מקרים שילדים התגברו על פוביה מכלבים דרך השיעורים איתי, הילדים מחכים כל השבוע למפגש ושהם רואים את הכלבים הם רצים אליינו וזה מאיר להם את היום 🙂

יעל פרץ
בוגרת מחזור מרס 2016

יעל פרץ בוגרת מחזור כלבנות מרס 2016 מצולמת עם הכלב הבורדר קולי החתיך מייקי
יעל פרץ

בוגרים מספרים –

בחרתי בקורס מתוך אהבתי לחיות בכלל ולכלבים בפרט. אני מודה לצוות הניהולי שתמך בי ועזר לי לסיים את הלימודים בהצלחה למרות הקשיים הרפואיים שהיו לי באותה תקופה. נהניתי מהלימודים העיונים והמעשים. הלמידה למבחנים הסופים תרמה לי לשלוט בחומר העיוני והמעשי. נהניתי מהקשר הטוב והחם שהיה בייננו הסטודנטים וגם מול המרצים והצוות הניהולי.

חלק מהסטאז עשיתי בכב"א בית עזרא ואת רובו השלמתי בכב"א נבטים.

תודה לכולם על תקופה משמעותית מלמדת ומגדלת בחיי.

גל לביא
קורס כלבנות שיקומית נובמבר 2015

באר שבע

גל לביא בוגר כלבנות 2015 מצולם עומד בשער כדורגל עם 3 כלבים קשורים ברצועות.
גל לביא

בוגרים מספרים –

הגעתי לפני שנה להתעניין בלימודים בחוות הכלבים שבבית עזרא. אני  בחור בן 25 לקוי שמיעה, חסר ביטחון וכבוי שרק מחפש לברוח מהתמודדות עם החיים. בחווה קיבלו את פניי בזרועות חמות. לאחר טיול קצר בכלביה נעמדתי מול אחד הכלובים וראיתי כלב שהמבט שלו שבה אותי, זה היה רגע שהכל פתאום התחבר להכל ונוצר הקליק, האנשים,הכלביה ובעיקר עם פול מנהל החווה ..

אז הגיעו הלימודים, כן נרשמתי לקורס כלבנות טיפולית ואילוף כלבים, החברים, המרצים, הכלבים, הפעילויות הסטאג'

פשוט כיף חיים אחד גדול.!

תודה לכם על הגשמת חלום!! עשיתי הסבת מקצוע לאחר 8 שנים כעובד מטבח לכלבן טיפולי. היום אני עובד במשרה מלאה מטעם עמותת כב"א."מלא אנרגיה מהפעילויות עם הכלבים והילדים

ואגב פו הכלב שלי, הוא הכוכב של הפעילויות, הילדים לא עוזבים אותו לרגע!

כל מה שנותר לי לומר זה תודה

גל בומנדיל
בוגר מחזור מרס 2016

באר שבע

גל בומנדיל בוגר מחזור כלבנות 2016 מצולם שוכב על מיטתו עם הכלב שלו פו שאומץ מהעמותה
גל בומנדיל

"כל החיים אהבתי וגידלתי כלבים , לאחר השיחרור הלכתי ועשיתי קורס אילוף כלבים במקביל שמעתי על הכלבנות הטיפולית ומאוד התחברתי!

לאחר כשנה פנו אליי ממכללת ספיר לעניין אותי בתחום.

עשיתי את הקורס מטעם עמותת כב"א ! אני חייב להגיד שהקורס שינה אותי מאוד, נרשמתי עם אחי הקטן שהיום עוסק בזה בשמשרה מלאה, ושנינו השתננו מקצה לקצה.. הפעילויות והעבודה עם הכלבים בשילוב עם הילדים נותנות תחושת סיפוק אדירה! עד היום הילדים שהייתי איתם בתקופת הסטאז' מזהים אותי ונרגשים לראות אותי.

חוויתי חוויה מדהימה! הכרתי דברים שלא ידעתי שקיימים לפני… תודה על תקופה מדהימה!"

אליאור קמר

בוגר מחזור נובמבר 2015

אליאור קמר בוגר מחזור כלבנות 2015 מצולם במבנה כלביית נבטים
אליאור קמר

היום שנה אחרי הקורס אני יכול להבחין במתנה שקיבלתי!
אני אוהב כלבים מאוד , באתי לקורס מתוך ההאהבה לכלב האישי שלי וזרמתי…
 
המתנה שקיבלתי היא העבודה שיש לי כרגע במשרה מלאה בעמותת כלבים בשירות אנשים!
 
תקופה ארוכה אחרי הצבא עברתי בין עבודות ולא ממש ידעתי מה ברצוני לעשות. היום כשאני מתחיל את היום בהעמסת כלבים לרכבי , פגישת שומר בית הספר והעברת פעילויות המעצימות אוכלוסיות באמצעות כלבים אני מבין שהגעתי למקום הנכון!
אני עובד קשה אבל מבסוט עד השמיים!!
תודה לכב"א
אנחנו אוהבים אותכם!!!

מתן קמר

מתן קמר בוגר מחזור כלבנות 2015 מצולם במבנה של כלביית נבטים כאשר אוכל בידיו וארבעה כלבים יושבים ומביטים בו.
מתן קמר

בוגר מחזור נובמבר 2015

גם לך בא לעשות שינוי בחייך?

אם אתם רוצים ללמוד את מה שיספק אתכם, יעשיר אתכם ויעניק לכם את חוויית הלימודים המושלמת הגעתם למקום הנכון. אנחנו מזמינים אתכם להכנס לעולם הנפלא שבו נפגשים אהבה, טיפול, עזרה וצמיחה. מקצוע שהוא דרך חיים, וגם רווחי.
קורס אילוף הינו קורס עשיר בתוכן אשר נחלק לתתי התמחויות ומאפשר לך לעסוק לפרנסתך ולנפש שלך עם בעלי חיים במסגרות שונות.
לימודי אילוף כלבים כוללים לימודים עיוניים לצד לימודים מעשיים, מה שמאפשר למקסם את תהליך ההכשרה. במסגרת קורס האילוף ילמדו נושאים כמוו עבודה על בעיות התנהגות, אילוף כלבים לעבודת אג'יליטי, אילוף למטרות גישוש, מבוא לוטרינריה, פסיכולוגיה של הכלב ועוד מגוון רחב של נושאים רלוונטיים.
במסגרת קורס אילוף כלבים וכלבנות טיפולית תזכו להינות גם מלימודים מעשיים שבמסגרתם תהיה עבודת שטח עם כלבים ולא רק לימודים תיאורתיים – עיוניים. הלימודים המעשיים יעשו בעזרתם של כלבי המקום כך שהתלמידים אינם מתבקשים לאמץ או לרכוש כלבים למטרות קורס אילוף.
קורס אילוף נמשך על פני שלוש מאות שעות לימוד כאשר לאלה מצטרפות עוד מאה ועשרים שעות התמחות שבמסגרתן מתמחה הסטודנט בתחומים הספציפיים שמעניינים אותו.
לרשותו של הסטודנט עומדים מגוון רב של מקומות להתמחות בהם, כאשר אלה מורכבים מכל סוגי האוכלוסיות אשר נתמכות ונעזרות בשירותיהם של עמותת "כלבים בשרות אנשים"
קורס אילוף כלבים וכלבנות טיפולית מיועד לאנשים שמעוניינים לעשות משהו בעל ערך ומשמעות.
הוא מיועד לאנשים שאוהבים בעלי חיים, אבל למעלה מכך הוא מיועד לאנשים אשר אוהבים אנשים.

על המקצוע

קורס אילוף כלבים וכלבנות טיפולית בכב"א הוא קורס ייחודי ומרתק והוא ללא ספק יספק לכם חוויה ייחודית ויחידה במינה.
מטרת לימודי אילוף הכלבים היא לחשוף את הסטודנט לכל הכלים שעומדים לרשותו לטובת עבודה עם הכלב ולכן כוללים הלימודים כמה גישות אילוף וחשיפה לשיטות ותאוריות שונות. בהמשך, עם הכניסה לשוק העבודה, יבחר הסטודנט בכלים הנוחים לו והמתאימים ביותר לכלב איתו הוא יעבוד.
מקצוע האילוף הכלבים וכלבנות טיפולית הוא מקצוע מעשיר ומספק. עבודתו של מאלף הכלבים מסייעת לאוכלוסיות שונות בין במישרין ובין אם בעקיפין. טיפול בבעלי חיים וטיפול בכלבים בפרט כבר מזמן הוכח כיעיל בעבודה עם קשישים וילדים, אנשים עם ליקויי למידה וילדים במסגרות של חינוך מיוחד. עבודה עם בעלי חיים מועילה מאוד לטיפול במצבי טראומה ומסייעת גם בתהליכי התפתחות שונים לאורך כל שנות הצמיחה שלנו.
העבודה כמאלף כלבים מאפשרת לך לעסוק בעשייה משמעותית שיכולה לעזור, לתרום ולסייע לחברה שלנו.
קורס אילוף כלבים וכלבנות טיפולית הוא קורס משולב אשר כולל בתוכו לימודים עיוניים לימודים מעשיים. למעשה, בצורה זו ניתן להגיע למימוש מקסימלי של ההכשרה במסגרת לימודי אילוף כלבים. פסיכולוגיה של הכלב יהיה רק חלק אחד מכלל תכני הלימוד שיכללו בין היתר גם תכנים כמו סוגי תקשורת, אופן ההתקשרות, עבודה עם עזרים, עבודה על בעיות התנהגות, אילוף כלבים לעבודת אג'יליטי, אילוף למטרות גישוש, מבוא לוטרינריה ועוד מגוון רחב של נושאים רלוונטיים. החלק המעשי יוקדש לעבודה עם הכלב בשטח, מה שאומר שיוקדש זמן לתרגול עם הכלב, ספורט, עבודה שיטתית על תרגילים מסוימים והכשרה מעשית של הכלב.
החלק המעשי יוקדש לעבודה עם הכלב בשטח, מה שאומר שיוקדש זמן לתרגול עם הכלב, ספורט, עבודה שיטתית על תרגילים מסוימים והכשרה מעשית של הכלב.
בסיום הלימודים הסטודנט יצטרך לעבור התמחות במסגרתה הוא יעבוד במשך מאה ועשרים שעות עם אוכלוסיות שונות לבחירתו.
קורס טיפול בעזרת כלבים (כולל אילוף בסיסי)

שיטת הטיפול

שיטת הטיפול בעזרת כלבים כרוכה באינטראקציה חברתית ויתרונותיו הרבים הידועים עד כה מנוצלים בכל הגילאים ובמקומות שונים – בבתי חולים, בתי אבות, מרכזי שיקום, מתקני בריאות ונפש, מרכזי טיפול בקשישים, פנימיות, בתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד'.
מחקרים מראים כי השהייה בסביבת כלבים, המשחק והטיפול בהם, מקטין את הלחץ הנפשי בו שרוי המטופל, מגביר את הפעילות גופנית שמבצע המטופל, מקל על הדיכאון והחרדה, מרגיע ומעודד מטופלים. קבוצת האנשים המטופלים בשיטה זו כוללת חולי ההוספיס ובני משפחותיהם, תלמידי חינוך מיוחד, ילדים אוטיסטים, ילדים עם בעיות התנהגות, אסירים, בני נוער ומבוגרים עם בעיות התמכרות לסמים, קשישים, חולים שיקומיים וקבוצות נוספות. טיפול בעזרת כלבים עוזר במיוחד לילדים צעירים, לילדים אוטיסטים שאינם מסוגלים לדבר, ילדים אשר אינם בוטחים במבוגרים סביבם וילדים בעלי בעיות קשב וריכוז.
יתרונות הטיפול בעזרת כלבים
קורס טיפול בעזרת כלבים
ילד אשר לומד כיצד לתת פקודות לכלב ומרגיש טוב כאשר הכלב מבצע את שביקש ממנו, לומד במקביל להעריך את התנהגותו והשפעתה על הסובבים אותו. בנוסף, כלבים מסיחים את דעתו של אדם מהבעיות והאירועים המלחיצים אותו במהלך היום יום, לדוגמא – בדיקות בבית הספר, בתי חולים, אירועים וביקורים משפחתיים ועוד'. עבודה עם כלב מגבירה את רמת הפעילות של מטופל, אנשים עם מגבלות פיסיות יגלו כי גופם נירגע תחת מגעו של הכלב.

מאמר

במאמר שפורסם בעיתון Salt Lake Tribune מתארת מורה לחינוך מיוחד כיצד הטיפול באמצעות כלבים מועיל לתלמידיה: "אני אוהבת את עצם קיומם של כלבי התרפיה במסגרת הפעילות שלנו וכאשר הם מגיעים עם מדריכיהם. לפעמים הילדים לא מגיבים לפעילויות השונות שאנו עושים עימם אבל הם תמיד מגיבים היטב לכלבים. זה ממש קשה להניע חלק מהם לעשות משהו כמו זחילה או לפתוח את ידיהם. אבל הם יעשו את זה ביחד עם הכלבים בשמחה".
שיטת הטיפול בעזרת כלבים הופכת לפופולארית יותר ויותר עם הרחבת המחקרים התומכים בהיותה אחת השיטות היעילות ביותר לטיפול באוכלוסיותת מיוחדות
הילדים נהנים לא רק מפרוותם הרכה של הכלבים אלא גם מעובדת היותו ייצור חי בעל נשימה מרגיעה ומעודדת. אהבת הילדים לכלבים גדולה דיה כדיי לגרום להם לעשות דברים שכל טיפול אחר לא הצליח להניע אותם לבצע.
טיפול בעזרת כלבים נמצא כיעיל במיוחד גם אצל ילדים הסובלים מבעיות רגשיות והתנהגותיות. כלב יכול לעודד  ילד מדוכא, להרגיע נער היפראקטיבי, לעזור לנוער עם הפרעת קשב וריכוז להתרכז ולהביא נחמה לילדים שהחלימו משימוש בסמים. הילדים חייבים ללמוד איך לטפל בכלב בעדינות ובטוב לב, וברגע שהם לומדים זאת דרך זו מושלכת גם על התנהגותם כלפי עצמם והסובבים אותם.
האינטראקציה של הילד עם הכלב מספקת גם תובנות חשובות למדריכי הילד, לא רק באופן בו הוא מגיב לכלב אלא גם לאופן בו הוא מגיב לאנשים אחרים בעת העבודה בקבוצות או ביצוע משימות עם הכלב אשר דורשות אינטראקציה עם כלבים נוספים ו"בעליהם".
היחסים הנוצרים בין הילד לכלב מאפשרים למטפלים להבין בצורה טובה יותר את רגשותיו של המטופל. ילדים רבים מהססים לעיתים קרובות לטפל על רגשותיהם אך ישמחו לדבר על רגשות הכלב ו"בעליו".

סטודנטית וכלב כנעני
מורן אביטל קורס ספטמבר 2016

אנשי קשר

ולאד משחק עם כלבו צומי
ולאד וכלבו צומי

ריכוז אקדמי, ולאד דמרצב
דוקטורנט לזואולוגיה B.Sc, בביולוגיה M.Sc במדעי הצמח, בעל נסיון עשיר באילוף כלבים וכלבנות שיקומית.

 

רותם שדה, רכזת הקורס

מטעם עמותת כלבים בשירות אנשים

 

לפרטים, ייעוץ והרשמה:

050-7267340

מכללת ספיר:

rotemdfp@gmail.com

077-9802802 שלוחה 2

infost@sapir.ac.il

מזכירות כללית

077-9802353

רכזת הקורס מטעם ספיר:

הגב' אביב דוידאן

077-980-2345

avivd@sapir.ac.il

פקס

077-980-2353

  • 4.8/5
  • 63 ratings
63 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
4.8%0%0%0%95.2%