מונדיורינג – Mondioring – ספורט כלבים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

[sociallocker id="2525"]
ספורט כלבים הנקרא מונדיורינג הוא אולי הקשה ביותר מכולם. מונדיורינג הוא ספורט מאושר על ידי ה F.C.I – ארגון הכלבנות הבינלאומי והוא מתפתח משנות ה80 המאוחרות ועיצבו אותו כך שהוא "מאופס" כדי שמתחרים מכל העולם בכל מיני תחרויות ורמות יכולו להשתתף בספורט אחד המאגד את כולם. "זירה צרפתית", "זירה בלגית", IPO, KNVP כולם ספורט כלבים שיש להם נציגים במונדיורינג. התוצאה היא ספורט שמשלב את הטוב שבכל העולמות: מונדיורינג.

כמו רוב ספורט הכלבים המשלבים הגנה, מונדיורינג משלב סדרה של תרגילים שיבוצעו על ידי הנוהג והכלב בקטגרויות של משמעת, אג'יליטי (קפיצות) והגנה. במונדיורינג רמה 3, יש בסה"כ 117 תרגילים, המתבצעים ללא הפרעה, ובזמן של בערך 45 דקות. אפשרות מעניינת במונדיורינג היא שכלב יכול לקבל תואר מספורט אחר – לדוגמה שוצהונד – והוא מורשה להכנס לתחרות מונדיורינג ברמה שהוא השיג בספורט הקודם שלו.

שלב המשמעת מבוסס על פונקציונליות עם דגש על שליטה בסביבה של גירויים, הבודק יציבות ורצון של הכלב. שלב השמירה בתחרות דורש מהכלב להציג יכולות שליטה עצמית אדירות. כלב מונדיורינג מתחרה בכל שלב ללא קולר או רצועה לאורך כל התחרות, לכן בוחן את השליטה על הכלב כבר מההתחלה. המורכבות של התרגילים, בשילוב עם דרישות של שליטה עצמית קיצונית, דורשים מהכלב להיות בעל ראש בריא ואופי מעולה.

כל שלב (תחרות) מבוססת על תפאורה – בדומה לתיאטרון. אביזרים שונים, סצנות שונות והסחות דעת ממוקמים בנקודות אסטרטגיות בשדה. בזמן שהתרגילים נשארים אותו דבר בכל מבחן, הסדר והארגון משתנה בהתאם ליצירתיות של השופטים. אין 2 מבחנים דומים.

מונדיורינג גדל בהדרגה בארה"ב מאז המבחנים הראשונים בשנת 2000. יש כמה מועדונים מלאים מכל המדינה. מבחנים מבוצעים בתדירות קבועה ומספקים הזדמנות להתחרות על תארים בספורט המדהים הזה. התארים האלה מוכרים בינלאומית.

וככה זה נראה:

[/sociallocker]

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם