מחקר חדש מציע שכלבים יכולים לעזור לילדים עם סרטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמר מתורגם שהתפרסם בעיתון The Augusta Chronicles

במחקר שהתפרסם ב Journal of Pediatric Oncology Nursing לא ממזמן 106 ילדים ב5 בתי חולים לילדים במדינה עברו מחקר במשך 4 חודשים שבו השתתפו כלבים טיפוליים. לילדים שקיבלו טיפלו וגם אלה שלא קיבלו הראו רמות נמוכות יותר של חרדה.

אבל הילדים שקיבלו ביקורים קבועים של טיפול בעזרת כלבים הראו ירידה בחרדה הקשורה למחלות והראו שיפור בביצועים בבית הספר.

נראה שהיתרון הגדול ביותר היה של ההורים. אלה שהילדים שלהם קיבלו ביקור קבוע של כלבי טיפול דיווחו על פחות דאגה וחרדה הקשורה לילדהם, במיוחד במה שקשור לתקשורת ויחס עם הילדים, המשפחה והצוות. וזה כנראה משפיע על כל המשפחה "בגלל שאנחנו יודעים שכשההורים מתמודדים עם המצב טוב יותר זה משפיע גם על הילדים. אומרת מבצעת המחקר.

"זה מאוד משפיע על האווירה בחדר" אומרת טרנר מבצעת המחקר. "כולם נהיים יותר רגועים, במיוחד הצוות הטיפולי".

"נאגט" הכלב שגדל במיוחד להיות כלב טיפולי מאז שהוא היה גור נראה שמשפיע באותה צורה גם על ממטופלים השוהים זמן רב יותר בבית חולים כמו בירסטול פיטרסון אשר מטופל כבר 15 חודשים בשל לוקמיה וזיהום.

נאגט הכלב מטפס למיטה של בריסטול הילדה החולה ומשחק איתה. הכלבים עוזרים להורים בתקשורת עם הילד שלא היתה קורית לולא הכלבים היו נוכחים ומהווים מעין גלגל שלישי בשיחה. "זה לעולם לא היה קורה עם הכלב לא היה פה לשחק איתה" אומרת אמא של בריסטול.

מחקרים דומים קודמים שעשו הראו שטיפול בעזרת כלבים כמו שמתבצע בעזרת נאגט יכולים להפחית את תפיסת הכאב של הילדים ולשפר את השיקום מחומרים מרדימים.

המחקר הזה הוא אחד מהמחקרים הגדולים הראושים שנעשו במדינה בנוגע לילדים עם סרטן וזה חשוב להוסיף אותו לרזומה הגדל של מחקרים דומים שמראים בצורה מדעית את ההשפעה של כלבים על חולים ומשפחתיהם. מחקרים כאלה כבר מתבצעים בסביבות שונות כמו בתי ספר.

"אני מקווה שהתוצאות האלה יראו שזה לא רק בטוח להשתמש בטיפול בעזרת כלבים, בעזרת פרוטוקלים בדוקים, ניתן גם להגדיל את התכניות לכל מיני סוגי אוכלוסיות"

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם