שי צו – Shih Tzu

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

גזעי כלבים: שי צו

[divide color="#"]

ג'יימס ממספורד, מורה וכותב אמריקאי, תיאר את ה-שי צו אולי הכי טוב: "אף אחד לא יודע איך הצליחו העתיקים הקדמונים לשלב ביחד – טיפת אריה, כמה כפיות של ארנב, קורטוב חתול בית, חלק אחד של ליצן חצר, מעט בלרינה, קמצוץ אדם זקן, מעט קבצן, כף קוף, חלקיק תינוק של כלב ים, קצת דוב והשאר שאריות של כלבים ממוצא טיבטי וסיני"

אובייקט התאור היפהפה הזה הוא הכלב הסיני שי צו. כלב קטן, עם מראה יוצא דופן  שממיס לבבות. לכלב הזה יש עבר עם קלאס – הוא נוצר עבור משפחות המלכות הסיניות של שושלת מינג.

הוא יכול להראות סנובי למי שלא מכיר אותו, אבל הכלב הזה לא יתן לאף אחד לפספס אותו. הוא שובה את הלב ולא סתם – הוא נועד להיות כלב לוויה חברותי –  הוא לא צד, רועה, או שומר.

לא רק זה, שי צו מתאים לכל מזג אוויר, לכל דירה, מתאים לילדים וגם מסתדר עם בעלי חיים אחרים.

אגדות לגבי שי צו קיימות לא מעט. אחת מהם מספרת שהבודהה טייל עם כלב קטן שמתאים לתאור של שי צו. והסיפור ממשיך – יום אחד כמה גנבים נתקלו בבודהה בכוונה לשדוד ולרצוח אותו. הכלב הקטן שינה צורה לאריה והבריח את השודדים, ומציל את חיי הבודהה. האריה חזר ושינה צורה בחזרה לכלב הקטן והחברותי, שאז הבודהה הרים ונישק. הכתם הלבן על הראש שיש בדרך כלל לשי צו מסמל את המקום בו הבודהה נישק אותו.

 

[divide color="#"]

היסטוריה: שי צו

[divide color="#"]

מקורותיו עתיקים ולוטים בערפל ומסתורין. מחקר שנעשה לאחרונה גילה שהגזע הוא אחד מ14 הגזעים העתיקים ביותר ועצמות כלבים בסין מתוארכים ל8000 לפני הספירה!

חלק מאמינים שהגזע נוצר על ידי נזירים טיבטים וניתן במתנה לשושלת המלוכה הסינית. חלק אומרים שהוא נוצר סין על ידי ערבוב עם פקינז.

לא משנה איפה הכלב נוצר – סין או טיבט – הגזע מקבל מקום של כבוד בציורים, כתבים ואמנות בשושלות המלוכה הסיניות.

ב1861 שי צו נהיה פופולרי בחצר המלכותית לאחר שאחת מבנות האצולה נהייתה קיסרית סין. אחד ממעשיה הראשונים כקיסרית, טסו האן החליטה שכל אדם שיתפס מענה כלב יקבל עונש מוות. הייתה לה אהבה גדולה לחיות.

במהלך השנים הדאלאי למה נתן לה שי צו במתנה, שמספרים שהיה להם בית משלהם בארמון והם אומנו לשבת ולנופף בכפות הידיים שלהם כהקיסרית נכנסה.

 

[divide color="#"]

קישורים מועילים:

שי צו בAKC

[divide color="#"]

 

סטנדרט הגזע: שי צו

[divide color="#"]

 

Instagram: #shihtzu

[divide color="#"]

[instagram-feed hashtag="#shihtzu"]

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם