fbpx

תרומה לפעילות שנתית

רוצה לתרום לנו?

אוכלוסיות יעד

הקשת האוטיסטית

טיפול בעזרת כלבים יעיל בצורה משמעותית לאוטיסטים מפני שלאוכלוסייה זו קיים הרצון להמשיך ולהיות במצב של אנטגוניזם כלפי כל התערבות אנושית. לעומת זאת, למטופלים אין התנגדות להתערבות בעולמם מצד בעלי החיים, מה שהופך את בעל החיים לכלי טיפולי זמין ויעיל.
אחת מצורות העבודה היעילות ביותר בטיפול באוטיזם היא הצפה חושית. בשיטה זו נחשף המטופל לגירויים חזקים בכל החושים עד שרמת הרגישות אליהם יורדת. הטיפול באמצעות בעלי החיים בנוי על עקרון דומה. בעל החיים דורש תשומת לב מן המטופל בדרכים שונות ובכך מעלה את רמת הגירוי. התהליך נעשה בהדרגה ובאיטיות, ע"י בעלי חיים שונים ומשימות שונות, שבסופו רוכשים המטופלים יכולת התמודדות טובה יותר עם הגירויים הסביבתיים.
הטיפול כולל בתוכו מספר שלבים כשבכל שלב מעלים את רמת הגירויים החיצוניים ואת המטלות שעל המטופלים. בשלב הראשון, המטופלים שוהים במחיצת בעלי החיים בצורה מרגיעה ובטוחה, מאוחר יותר הם מטיילים עם בעל החיים ויוצרים קשר תוך כדי התנועה המקבילה ואחיזת הרצועה. הטיפול מכיל תקשורת פיזית של מגע וליטוף תוך לימוד חלקי גוף, הצבעה, תהליך של שאלות ותשובות הקשורות בבעל החיים ועוד.

אספקט נוסף ב-טיפול בעזרת כלבים הוא רכישת מיומנויות בסיסיות של תקשורת. כלומר, כדי לקבל תגובה נכונה מהכלב על המטופל לתת את הפקודה בצורה הנכונה. הכלב יבצע את שנדרש ממנו רק אם מי שעומד מולו ידבר בטון ברור והחלטי ויפעיל שפת גוף של יציבה זקופה בטוחה ורגועה. כך, המטופל מקבל פידבק מידי ומלא סיפוק – הכלב ביצע את הפקודה!
מסגרת הטיפול תהייה שנתית במתכונת של פעם אחת או פעמיים בשבוע.
בהתאם לגיל המטופלים ולאופייה של הקבוצה, נתאים עבורם כלבים מהזן שיתאים להם בכל שלב בהתקדמות.
במסגרת הטיפול השבועי נבחן את התקדמות המטופלים מול הכלבים, ביחד עם המטפלים שמלווים את הקבוצה.
התקדמות המטופלים באופן אישי מול הכלבים, תקבע את אופן התקדמותה של תוכנית העבודה.
מטרתו של הפרויקט עבור אוכלוסיה זו, תהייה ההבנה שהכלב הוא היעיל ביותר, כאמצעי לטיפול ולשיפור חייהם של האוטיסטים ובכך יש לגרום שהטיפול עם כלבים יהווה חלק אינטגראלי מתכנית הלימודים בבתי הספר ובהוסטלים המיוחדים לאוטיסטים.

בעלי מוגבלות שכלית ותסמונות ייחודיות

אוכלוסייה זו סובלת מקשיים תפקודיים בחיי היום יום בדרגות שונות: קשיים מוטורים, תקשורתיים וחברתיים. רבים מהם נדחים ע"י החברה במציאת עבודה וחווים חוסר אונים רב. עבודת הטיפול, האילוף נועדה לשפר את יכולת הביטוי ברמה הבסיסית (מבחינת טון דיבור, יציבה נכונה…), לשפר זמן תגובה, יכולת מוטורית, ובטחון עצמי ולפתוח אפיק שדרכו הם יכולים להשתלב בקהילה הן מבחינה תעסוקתית והן מבחינה חברתית.

נפגעי טראומה

אוכלוסיה זו מאופיינת בתחושת בלבול וחוסר קשר למציאות, לעיתים הם חשים כי אין טעם לחייהם ומכאן נובע חוסר חשק לעשייה ולאיבוד שמחת החיים. העבודה עם בעליה חיים, מחזירה אותם למציאות הקיימת. בעל החיים, שכל הזמן מחייב מיקוד בעבודה עוזר להם בהתמודדות של כאן ועכשיו כלומר, אם הם לא יתייחסו אליו וידברו אליו הוא לא יגיב ולהפך, הוא יגיב אם יפנו אליו ואף יעניק חיבה ביחס המתאים. ההכנסה של חיים מבחוץ שלא קשורים למה שעובר ועבר עליהם, מחזירה אותם למציאות ומאלצת אותם להתמודד עם הקורה בה ואף ליהנות ממנה. הקשר שנוצר בין בעל החיים למטופל יכול להכניס משמעות לחייהם ורצון להמשיך ולחיות בשביל הפגישה עמו, העבודה אתו הדורשת התמדה, ובשליטה העצמית שלהם ובבעל החיים שמולם במהלך הקורס המטופלים יעבדו עם בעל החיים, יאלפו אותו ואף יכינו אותו לתחרויות האג'יליטי המתקיימות מדי כמה חודשים כאשר הם הנוהגים שלו. בצורת הטיפול הזו, העתיד יהפוך למשמעותי ומציאותי יותר: יש מולי מטרה שלא קשורה לעברי או למצבי כיום ואני אעמוד בה ואף אצליח.

הצעת תקציב לפעילות שנתית – נוער בסיכון העמותה מגיע למרכז הקהילתי

תקציב למפגש של שני מדריכים + 6 כלבים למשך 90 דק' – 1000 ₪.

תקציב שבועי לשלושה מפגשים בשבוע – 3000 ₪.

תקציב שנתי – 3000 * 40 שבועות בשנה – 120,000 ₪.

הצעת תקציב לפעילות שנתית – נוער בסיכון אשר מגיע לבית עזרא

תקציב למפגש של שני מדריכים + 6 כלבים למשך 90 דק' – 1000 ₪.

תקציב שבועי לשלושה מפגשים בשבוע – 3000 ₪.

תקציב שנתי – 3000 * 40 שבועות בשנה – 120,000 ₪.

הצעת תקציב לפעילות חד פעמית בחווה 20 נערים – יום שיא / תחרות אג'יליטי

תקציב למפגש של ארבעה מדריכים (ל20 נערים) + 6 כלבים למשך 90 דק' – 2000 ₪.

תקציב לכיבוד 20 נערים – (פיצות/ ארוחת בוקר/ חטיפים ושתייה) – 500 ₪.

תקציב להכשרת 20 נערים לתחרות אג'יליטי/ יום שיא
לפחות 10 מפגשים –
ארבע מדריכים * 90 דקות * 10 מפגשים = 20,000 ₪.

תקציב מלא – 20,000 + 2000 + 500 = 22,500 ₪.

הצעת תקציב להכשרת נערים כמדריכים ושילובם עם אוכלוסיות מיוחדות

תקציב למפגש של ארבעה מדריכים (ל20 נערים) + 6 כלבים למשך 90 דק' – 2000 ₪.

תקציב להכשרת 20 נערים כמדריכים 30 מפגשים –
ארבע מדריכים * 90 דקות * 30 מפגשים = 60,000 ₪.

תקציב מלא – 60,000 ₪.

הקודם
הבא

פרוייקט חברים לחיים של עמותת כב"א

מטרות הפרויקט:
חיזוק הביטחון והדימוי העצמי.
הקטנת אלימות וחיזוק השליטה העצמית.
חיזוק יכולת האמפטיה והבנת הצרכים של וכלפי הזולת.
התמודדות עם קשיים ומצבי לחץ.
הפנמת שפת התנהגות חדשה.
חיזוק יכולת התמדה והעקביות.
חווית הצלחה.
שלבי הפרויקט:
קורס אילוף כלבים, 3-4 חודשים
נוער מתנדב בקהילה: התנדבות של בני הנוער כעוזרי מדריכים במסגרת טיפול בעזרת כלבים לילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה הקרובה.

למי מתאים הפרויקט:
נערים/ות בעלי קשיים רגשיים
נוער מנותק/בסיכון
נערים/ות "מתלבטים" לקראת גיוס (אפשרות שילוב ביחידות כלבנים)
נוער מתנדב – פיתוח מנהיגות ומעורבות קהילתית.
מועדוני נוער בעיר
שלב א: קורס אילוף כלבים
משך הקורס: 3-4 חודשים

במסגרת הקורס יערכו 15-20 מפגשים שיארכו שעתיים כל מפגש. במהלך המפגשים ילמדו הנערים את עקרונות העבודה מול כלבים ואת עקרונות האילוף, תוך לימודם ותרגולם בנושאי שליטה עצמית ותיעול כעסים במסגרת הפרויקט.
פרויקט אילוף הכלבים נועד ב לתת לנערים כלים להתמודד עם קשיים ותסכולים.
במסגרת הפרויקט המשתתפים יוכלו להתמודד עם מצבים הקורים במציאות, אך הפעם הם יחוו אותם בצורה מבוקרת ומכילה, תוך קבלת כלים אמיתיים ואימוץ מודל התנהגותי חדש.

ההנחה היא שנער הנדרש להפעיל את הכלב בזמן האילוף ורוצה לאמן אותו לכללים חדשים ומשמעת, בעצם מאמן את עצמו לאותם הדברים בדיוק: אם אני דורש מהכלב להתמיד ולהישאר מרוכז בזמן הפגישה, אני חייב לדרוש זאת גם מעצמי!
כמו כן, במהלך המפגשים באה לידי ביטוי צורת ההתמודדות של הנערים עם תסכולים וקשיים. לדוגמה, כשהנער נותן לכלב לבצע פקודה מסוימת והוא ונתקל בסירוב ע"י הכלב, הוא עומד בפני הבחירה כיצד להגיב לכך: האם אני מרביץ לו, מאיים עליו, מתחנן בפניו, מפתה אותו, או עומד על בקשתי באופן אסרטיבי אך רגוע? כלומר, כאן ניתנת לנער הזדמנות לבחור באופן התגובה שלו וגם לתרגל אותה שוב ושוב. המשוב והמבחן לשאלה האם התנהגותי הייתה נכונה נמדדת לפי תגובת הכלב – האם הוא ביצע את הפקודה.
הכלבים מגיבים שונה לצורות התנהגות שונות: הם לא יתקרבו לבן אדם שמקרין אגרסיביות ותוקפנות , אך גם לא יצייתו לאדם חסר בטחון לחלוטין. כדי להביא את הכלב לביצוע של הפקודות עלינו קודם כל להביא את עצמנו לאיזון מסוים ולהתנהגות נכונה. כל מה שנעשה – נקבל תגובה מידית מהכלב. כך נטמעת צורת ההתנהגות הרצויה ועולה רמת המודעות למעשינו ואופן ההתנהגות שלנו.

אג'יליטי – ספורט כלבני תחרותי:
כנדבך עיקרי ומהותי במהלך הקורס, יתמחו בני הנוער המשתתפים בספורט האג'יליטי. ספורט זה הינו מסלול מעבר מכשולים ע"י הכלב בהנחיית ובהכוונת האדם המכונה "נוהג". ההצלחה בספורט זה תלויה בקשר והאמון שנוצר בין הנוהג לכלב, במקרה שלנו – הנערים והנערות, זריזות פיזית ומחשבתית וכן ביטחון עצמי.
זה הוא ענף ספורט תחרותי, אישי וקבוצתי:
אחת לשלושה חודשים יתחרו בני הנוער במסגרת אליפות האג'יליטי לנוער בישראל.
אחת לשנה ישלחו נציגים, אלופים ישראלים, לתחרויות אג'יליטי לנוער בעולם.
השתתפות בספורט זה מהווה בסיס לבניית ערך עצמי בקרב בני הנוער, בניית כלים להתמודדות עם הצלחות וכישלונות, שאיפה להצלחה ומצוינות והעצמה.
כמו כן, האינטראקציה בין קבוצות הנוער השונות מהווה תשתית חברתית בריאה על בסיס ההיכרות עם עולם הכלבים.

בסיום הקורס תוענק לכל משתתף/ת תעודת סיום קורס אילוף כלבים לנוער, מטעם עמותת כב"א – כלבים בשירות אנשים.
תעודה זו מוכרת ע"י היחידות הכלבניות בצה"ל ותזכה את הנערים בעדיפות במסגרות הצבאיות בתחום הכלבנות. בכך תוענק לנער הזכות לשרת את מדינתו תוך תחושת הערכה עצמית והישגיות.

כמו כן כל נער/ה נערה יקבלו חולצת "עוזר מדריך" ויוכלו להשתלב בשלב ב' של הפרויקט.

שלב ב: התנדבות
נוער מתנדב – קורס פיתוח מנהיגות ומעורבות קהילתית

אפשרות 1: טיפול בילדים עם צרכים מיוחדים
בשלב זה של הפרויקט יתנדבו הנערים במסגרות שונות, כגון מועדוניות, בתי ספר וגנים של החינוך המיוחד, ויעבדו עם ילדים עם צרכים מיוחדים.
מהפך זה, ממטפל למטופל, בקרב בני הנוער הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בתהליך השינוי וההעצמה. בהיחשפות של הנערים לילדים עם צרכים מיוחדים קיימת התחברות לצד העדין יותר שקיים בהם, הצד שיכול לתת ולתרום.
כמו כן עצם ההגדרה העצמית שלהם בתור חונכים/מטפלים מחייבת אותם לשינוי ולמתן דוגמא מול הילדים.

אפשרות 2: סיוע לבעלי חיים
בני הנוער יתנדבו בכלביות הסגר אזוריות ויסייעו לעמותות המספקות מקלט לכלבים וחתולים. ההתנדבות תכלול הוצאת כלבים נטושים לטיולים ועבודה איתם על משמעת ואילוף. בעזרת הכלים שרכשו בשלב הראשון של הפרויקט יוכלו הנערים לחנך ולאלף כלבים שננטשו ובכך להגדיל באופן משמעותי את סיכוייהם למצוא בית חדש.
לאחר תהליך של שיקום וחינוך הכלבים ניתן יהיה להציעם למסירה.
פרויקט הסיום של התנדבות בכלביות הוא ארגון וניהול יום אימוץ לכלבים שאולפו במהלך הקורס. הארגון כולל פרסום היום, עבודה מול הגורמים השונים, ארגוני הסעה ועוד.

אפשרות 3: תנועת נוער והדרכה לילדים
בני הנוער אשר ייבחרו כמצטיינים בתחום האג'יליטי, יוכלו לשמש כמדריכים צעירים (מד"צים) לילדים באזור מגוריהם במסגרת של חוג אג'יליטי לילדים.
פעילות זו תתבסס כפעילות קהילתית למושבים ובה יוכלו להשתתף ילדי השכונה עם כלביהם. במהלך פעילות זו יתנסו חניכי הקורס בהדרכה לילדים וגם יתרמו להוואי ולפעילות הקהילתית במקום מגוריהם. תהליך זה יהווה בסיס ליצירת תנועת נוער המתמקדת בחיבור בין כלבים וילדים, ומושתת על ערכים של הגנה על החי והצומח, סובלנות וקבלת השונה.

פרוייקט חברים לחיים של עמותת כב"א

  • קידום נוער שדרות
  • קידום נוער שוהם
  • שרות נוער וצעירים ראש העין
  • נוער וצעירים בית דגן
  • בי"ס טומשין ראשון לציון
  • נוער"עמ"ן רמת השרון
  • קידום נוער קרני שומרון
  • קידום נוער קרית גת
  • קידום נוער בת-ים
  • קידום נוער בת-ים
  • קידום נוער גבעת זאב
  • קידום נוער מעלה אדומים
  • קידום נוער הרצלייה
  • הבית החם בנות במצוקה לוד
  • קידום נוער רמת השרון
  • קידום נוער אשדוד
  • קידום נוער ראשל"צ
  • קידום נוער באר שבע
  • קידום נוער ירוחם
  • קידום נוער ניצן
  • נוער עמ"ן נתניה
  • מקיף ה' ראשון לציון
  • בית דפנה – הוסטל לבעלי פיגור שכלי קל עד עמוק/קשה.

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם