טיפול רגשי באמצעות כלבים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אז מהו בעצם טיפול רגשי באמצעות כלבים , מהן הבעיות בהן ניתן לטפל באמצעות סוג טיפול זה, כיצד מסייע הכלב בטיפול זה ועבור מי מיועדים טיפולים מסוג זה ? בכדי להגדיר את הנושא כראוי נגדיר תחילה מהו בעצם טיפול רגשי באמצעות כלבים ?
ישנם מקרים רבים בהם הטיפולים הרפואיים והפסיכולוגיים נכשלים בפתירת בעיה כל שהיא ולכן יש צורך בפתרון שונה ויצירתי, או לחלופין ישנה בעיה כל שהיא אשר הסובל ממנה אינו מעוניין בטיפול רפואי או פסיכולוגי סטנדרטי ומעוניין לפנות לכוון טיפולי אחר אשר מתאים יותר לרצונותיו.
כאן נכנס הטיפול הרגשי באמצעות בעלי חיים בכלל ובאמצעות כלבים בפרט לתמונה.
כולם יודעים כי הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם ונכון הדבר גם לגבי זמנים בהם זקוק האדם לעזרה בפתרון בעיה כל שהיא.
זהו סוג טיפול שהתפתח במשך השנים כאשר הצליחו חוקרים להוכיח את השפעתם החיובית של בעלי החיים על טיפולם באופן רגשי של הסובלים משלל בעיות.

 

אז מה הם הבעיות בהן ניתן לטפל באמצעות טיפולים מסוג זה של טיפול רגשי באמצעות כלבים ?

בעיה של פחדים ופוביות באופן כללי, בעיות של קשב וריכוז , טיפול בחרדות, בעיות של כישורים חברתיים, בעיות התמצאות במרחב , בעיות של ביטחון ודימוי עצמי , בעיות בשליטה עצמית ועוד…

כיצד מסייע הכלב בטיפולים אלה מסוג טיפול רגשי באמצעות כלבים ?

הכלב יכול לעזור במקרים אלה בעצם היותו בעל חיים הנותן ומקבל אהבה ללא תנאים וללא התייחסות לזהות האדם העומד מולו .
הכלב הוא "כלי טיפולי" מיוחד במינו היות וזהו כלי טיפולי חי ונושם אשר מגיב לסביבתו ולסובבים אותו , הכלב משמש כמתווך בין המטופל לבין המטפל שיכול להבין דברים דרך ההתנהלות ויחס של המטופל לכלב ולהיפך, בנוסף על היתרונות שהכלב יכול להציע מעצם היותו בעל חיים רגשי אוהב ונאהב גם יכולתו של המטופל לשלוט בכלב מספקת למטופל שיפור בביטחון העצמי, מוטיבציה לפעולה ומפתחת אצלו את הסובלנות ואמפתיה כלפי אחרים.
לשילובו של הכלב בטיפולים מסוג זה עוד יתרונות רבים מעבר ליתרונות ודרכי העזרה שמנינו כאן ומעבר לכך ישנם יתרונות אשר עדיין לא הוגדרו אך עושים הבדל של שמיים וארץ אצל המטופלים ובסופו של דבר זה מה שחשוב.
כאשר משלבים את הטיפול נכונה, מתקיים שימוש מקצועי בעזרת כלבים שנבחרו ספציפית עבור סוג עבודה זה (בשל גזע הכלבים הנינוח והמתון אליו אם משתייכים) ובהנחיה של מדריכים מיומנים ומקצועיים אשר יודעים בראש ובראשונה להתאים את הכלבים לכל סוג של מטופל או מטופלים.
וכך יודעים לאבחן את הבעיות ואת הדרך לפתרונן דרך האינטראקציה של המטופל עם הכלב ולהפך, זהו בעצם שילוב מנצח אשר יכול לספק תוצאות מופלאות – אפילו במקרים הקשים ביותר של חוסר קומוניקציה מוחלטת .

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם