לכלב שלי יש בעית אגרסיביות לכלבים אחרים – מה אני יכול לעשות?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

[sociallocker id="2525"]

אגרסיביות לכלבים אחרים

[divide color="#"]

אחד האימיילים הנפוצים ביותר שאנחנו מקבלים הוא בנושא אגרסיביות לא רצויה של כלבים. יש הרבה סיבות שכלב יכול להיות אגרסיבי לכלבים, חתולים או חיות אחרות. המאמר הזה יסביר כמה סיבות נפוצות.

כדי להתחיל להבין את הפתרון אגרסיביות לכלבים אחרים חובה קודם להבין את הטריגרים לכך. יש אולי 20-30 קטגוריות של התנהגות אגרסיביות לכלבים אחרים. אנחנו נגע רק בכמה מהם.

אחת הסיבות הנפוצות ביותר שכלב נהיה אגרסיבי היא בגלל שהוא הותקף על ידי כלב אחר. בעלי כלבים צריכים להבין שברגע שכלבם הותקף פעם אחת או אפילו הופחד כהוגן הכלב שלהם עלול להיות אגרסיבי כל חייו. זה רק צריך לקרות פעם אחת כדי להיות בעיה לכל החיים.

אני משווה את זה לכל אדם שאי פעם נשדד או הותקף או שחייו היו בסכנה. יש לכך השלכות על איך האדם רואה את העולם.

בעלי כלבים חייבים תמיד לדאוג לבטחון כלבם.

הם לעולם לא צריכים לתת לגורים לתת להיות כלבים זרים. לעשות את זה יהיה לשחק רולטה רוסית עם היציבות הנפשית של כלבם. אם הגור יותקף – הוא יהפוך לכלב אגרסיבי.

אותו דבר לגבי בעלי כלבים שלוקחים את כלבם לפארקים. אין לדעת אם לכלבים בפארק יש בעיות דוממינטיות או אגרסיביות לכלבים אחרים. אם כלב אגרסיבי התקיף את הכלב שלך בפארק – עכשיו לך יש כלב אגרסיבי – כי התקפה אחת זה כל מה שצריך כדי להפוך כלב מחייכן ובטוח לעצבני ואלים.

[divide color="#"]

כלבים סומכים על בעליהם/מנהיגי הלהקה בשביל הגנה

[divide color="#"]

זה חיוני שבעלי כלבים יבינו שהגור שלהם, הכלב הצעיר, או הכלב הבוגר שלהם מסתכל אליהם כהמגן שלהם בעת איום או סכנה.

יותר מדי פעמים בעלי כלבים חושבים שהם צריכים לתת לכלבם לנסות להגן על עצמו. שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. הכלבים שלנו צריכים אותנו בשביל מנהיגות והגנה. זה חלק מהעיצוב הגנטי שלהם. כלב שראה וכעת יודע שבעליו לא יעשה כלום בעת סכנה, הפחד ישתלט עליו וייכנס למצב של "הלחם או ברח" בעת סכנה. בהתחלה הוא אולי רק ינבח וישחק אותה אגרסיבי, עם הזמן כשהוא יראה שזה עובד ההתנהגות תוגבר ותחמיר.

כשאני בחוץ בהליכה וכלב זר מתקרב אלי אני מבקש מהבעלים לקחת שליטה על הכלב שלהם. בהתחלה אני ידידותי. אני אומר להם שהכלב שלי נלחץ או מפחד ואני לא רוצה שהוא יתקרב לכלבים אחרים.

אם האדם הזר לא עושה כלום אני נהיה מאיים ואגרסיבי כלפי הכלב שלו. במילים אחרות אני עושה מה שנחוץ כדי להגן על הכלב שלי ולהראות לו שאני אכן המנהיג והמגן שלו. וזה דבר גדול בעיניים של כלב. זה ילך איתך דרך ארוכה אם הכלב שלך יראה אותך בתור מנהיג.

אז אני מתחיל באזהרה רצינית: "לך מפה, לך הביתה"

אם זה לא עובד, אני אתקרב אליו ואביט לו בעיניים ובקול נמוך וגס אזהיר אותו שוב, 99.9% מהפעמים זה מה שצריך כדי לגרום לכלב להסתובב ולעזוב.

אישית אני תמיד מסתובב עם מקל הליכה, אז עם אזהרה וורבלית לא עוזרת אני לא אהסס להשתמש בו אם הוא מתקרב לכלב שלי. השורה התחתונה היא שאני לא הולך לתת לכלב זר לתקוף את הכלב שלי.

[divide color="#"]

 

 

[divide color="#"]

הסיבה השנייה עבור אגרסיביות של כלבים היא יצר סטטוס ומעמד בתוך להקה

[divide color="#"]

מעטים בעלי הכלבים שמבינים כמה חזק הוא היצר הגנטי של מבנה להקה בכלבים. מהרגע שהגור יוצא מאמא שלו הוא מתוכנת בעוצמה מאוד גבוהה בעזרת גנים שמשפיעים על ההתנהגות שלו. אחד ההשפעות החזקות היא יצר ה"להקה".

כשאנחנו מביאים את הכלב שלנו הביתה יצר הלהקה שלו משפיעה על ההתנהגות שלו והאינטראקציה בבית.

ראיתי דוגמה מושלמת לכך עוד ב1990. הכלב האישי שלי היה טוב עם כמעט כל האנשים חוץ מהבן שלי שהיה בן 16. כשהוא ראה את הבן שלי הזנב שלו עלה למעלה, הגוף שלו נהיה קשה והוא נהם עליו. הבן שלי לעולם לא עשה לו דבר. זה היה כלב בן 2 וחצי דוממיננטי.

הכלב שלי עשה את זה כי הוא ניסה לשדרג את מעמדו בסדר האכילה בלהקה המשפחתית שלנו. זה היה תפקידי לשלו בסביבה שהוא נמצא בה (מה שאומר שהוא לעולם לא יהיה קרוב לבן שלי כשאני לא נמצא) וזה היה תפקידי לדאוג ללמוד אותו שהבן שלי הוא מחוץ לגבול. מה שכל בעלי כלבים צריכים לעשות עם הילדים שלהם.

חלק מהאנשים טועים לחשוב שהם צריכים ללמד את הכלבים שלהם שהילדים שלהם נמצאים במעמד גבוהה יותר בלהקה. זו לא הדרך הנכונה להתסכל על המצב. אתה לא יכול לגרום לכלב להסתכל על ילד בן 2 כעל בעל מעמד גבוה יותר. זה פשוט לא יקרה. אבל אתה יכול ללמוד את הכלב שהילד פשוט נמצא מחוץ לגבול. זה יקרא או על ידי כך שהכלב לעולם לא נמצא בסביבת הילד או על ידי אימון. עם זאת, הנוהג צריך להיות מאומן. זה מתחיל בזה שהכלב תמיד עם רצועה בתוך הבית.

כשאני רואה שזה קורה אני מתקן את ההתנהגות בעזרת הקול. כל התנהגות של אגרסיביות צריכה להיות מתוקנת, עוצמת התיקון תלויה בכלב ובסיטואציה.

 

[divide color="#"]

שלושה כלבים הם להקת כלבים

[divide color="#"]

להרבה אנשים יש יותר מכלב אחד בביתם. הם אולי יכולים לשלוט ב2 כלבים, אבל ברגע שהם מוסיפים כלב שלישי – יש להם להקה.

ברגע שיש להקת כלבים בבית, הסדר הטבעי משתנה וזה רק עניין של זמן עד שיהיה להם היררכיה משלהם. הרבה פעמים כלבים פותרים את זה בינם לבין עצמם. הם קובעים מי הוא במעמד הגבוה יותר ומי בנמוך. לצערינו זה לפעמים קורה דרך קרבות.

חשוב לדעת איך לדעת להפריד מריבת כלבים בבטחה, רשמתי על כך מאמר. מהסיבה הזו אני תמיד אומר שלגדל 3 כלבים דורש מיומנות נוספת וזה לא למתחילים.

 

[divide color="#"]

אימוני משמעת הם לא תמיד הפתרון

[divide color="#"]

יותר מדי פעמים הכלב לא באמת רואה את הבעלים בתור מנהיג הלהקה האמיתי שלו. כלבים יכולים מאוד לאהוב את בעליהם, אבל לא לכבד אותם. הפתרון לאגרסיביות מתחילה בשינוי סדרי הלהקה. זה מתחיל בבעלים שלומד להיות מנהיג הלהקה.

הרבה בעלי כלבים עם בעיות אגרסיביות לכלבים אחרים חושבים שהם יפתרו את הבעיה בעזרת שעורי משמעת. לצערינו האנשים האלה הרבה פעמים טועים מאוד. אימוני משמעת הם חלק חשוב בשליטה על כלב אגרסיבי אבל לא מדובר על פתרון כשלעצמו. הפתרון הוא להראות לכלב מי מנהיג הלהקה ולהראות לו שהתנהגות לא רצויה תיהיה מתוקנת ולא תהיה מוכן לסבול אותה.

איך זה יקרה, זה תלוי בכלב. חלק מהכלבים צריכים תיקון כשהם מראים אגרסיביות, כלבים אחרים צריכים ללמוד שכל פעם שהם מתנהגים באגרסיביות הם נכנסים לכלוב טייס או הסגר כלשהו. יש כלבים שהם כל כך חזקים ואגרסיבים שהם לעולם לא יוצבו בסיטואציה שהם ללא רצועה עם כלבים אחרים.

מאמר בנושא הוא: ביסוס מנהיגות להקה עם כלב בוגר

 

[divide color="#"]

תיקונים לפתרון הבעיה – אגרסיביות לכלבים אחרים

[divide color="#"]

שימוש בתיקונים לפתרון אגרסיביות לכלבים אחרים הוא נושא שצריך מאמר משל עצמו. זה רבות חלק משמעותי מהפתרון אבל יש הרבה משתנים שיש לקחת בחשבון ובעלי כלבים צריכים ללמוד את הנושא ולהעזר באדם שמבין באגרסיביות של כלבים.

מילת אהרה: רוב ה"פרופסורים" להתנהגות כלבים לוקים בנסיון של כלבים אגרסיביים. אני יודע כי אני מקבל אימיילים מאנשים כאלה כל הזמן.

 

[divide color="#"]

קולרי אילוף חשמליים ואגרסיביות של כלבים

[divide color="#"]

כתבתי על הנושא במאמר אחר: יש נכון או לא נכון כשניגשים לפתרון בעיות אצל כלב אגרסיבי עם קולר אילוף חשמלי.

[/sociallocker]

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם