למה כלבים לועסים או מלקקים כפות רגליים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

[sociallocker id="2525"]
מכיוון שכלבים לא יכולים לספר לנו מה לא בסדר איתם, אנחנו צריכים להבין את זה בעצמינו. לפעמים כשאנחנו רואים דברים מסוימים, אנחנו מתעלמים מההתנהגות הזו כל עוד הם נכנסים לבעיות רציניות. עם זאת, כלבים עושים דברים מסיבה מסוימת ולמרות שלעיסת כפות רגליים היא לא תמיד סיבה לדאגה, לפעמים זה יכול להיות סימן לבעיה רפואית או פשוט שעמום.

דלקת פרקים או איזה סוג אחר של כאב יכול לגרום מספיק אי נעימות לכלב שהוא מנסה להפחית אותה על ידי לעיסה או ליקוק כפות רגליים או מפרקים. הכריות ב-כפות רגליים של הכלב לא חסינות מפני אבנים קטנות, קוצים או חפצים זרים אחרים שאפשר לדרוך עליהם. כפות רגליים של כלבים יכולות להחתך בקלות במהלך טיול בפארק והליכה על כביש חם או מדרכה לוהטת יכולה לגרום לכוויות כפות רגליים. גם שלג וקרח, פחות נפוץ בארץ שלנו יכול להאגר ב-כפות רגליים של כלב. לחלק מהגזעים (כמו האסקי סיבירי) יש שיער ארוך ב-כפות רגליים מה שיכול לגרום להסתבכות של כל מיני מזיקים בשיער. גושים יכולים להיווצר בין הבהונות. אלרגיות לחומר נקיון שמשתמשים בו לשטיפת רצפות, בחצר, או אולי פרחים בצמחיה (צמחים רעילים לכלבים) יכולות לכלב להתחיל ללעוס או ללקק כפות רגליים. זה אפשרי שהוא אלרגי לאוכל שלו, לשטיח בבית או אולי למיטה שהוא שוכב עליה.

כלב ילעס או ילקק כפות רגליים עבור כל אחד מהסיבות הנ"ל.

סוג של מזיק שנקרא Demodicosis mange (Red Mange) .הוא מזיק מיקרוסקופי שיכול להשפיע על כפות רגליים, והוא גורם נפוץ למחלות עור אצל כלבים. זיהום פטרייתי או שמרים גם כן יגרמו לכלב ללעוס כפות רגליים. אז אם הכלב שלך עושה את זה דבר ראשון צריך לפסול את הדברים האלה אצל ווטרינר כדי לוודא שלא מדובר בסיבות רפואיות.

סיבה נוספת שיכולה להיות היא עקב התנהגות אובססיבית קומפולסיבית. כלבים יכולים לפתח משהו שנקרא Canine Compulsive Disorder, אשר נגרמת עקב חרדה, לחץ או שעמום. בערך 2% מהכלבים מפתחים את זה. מומחה להתנהגות כלבים יכול לזהות זאת בקלות ולעזור לך.

כלב משועמם ילעס גם כן כפות רגליים, מה שאומר שאתה חייב לדאוג לפעילות גופנית ומנטלית עבור הכלב שלך. גירויים פיזיים ומוחיים שישאירו אותו רענן ופעיל. הליכות, או הצטרפות למועדון כלבים והשתתפות בפעילויות משותפות כמו אג'יליטי הם דרכים טובות לדאוג שהכלב שלך לא משועמם.

לימוד פקודות בסיסיות היא דרך טובה לאתגר את הכלב שלך. זה חשוב לדאוג לכפות הרגליים של הכלב. כלב שבאופו עקבי לועס או מלקק כפות רגליים נמצא בסיכון לפתח זיהום בקטריאלי.

תבדוק את כפות הרגליים של הכלב שלך לאחר הליכות. זה תמיד רעיון טוב לנקות אותם במים ולוודא ששטפת טוב בין הבהונות. תוודא שהעור לא סדוק אדום או יבש והבהונות לא מנופחות או חתוכות ואין גושים חשודים.

לעיסה או ליקוק אובססיבי של כפות רגליים זה סימן בטוח שמשהו לא בסדר עם הכלב שלך ואתה צריך לשים לב לזה!

 
[/sociallocker]

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם