פיטבול טרייר אמריקאי – American Pit Bull Terrier

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

גזעי כלבים: פיטבול טרייר אמריקאי

[divide color="#"]

פיטבול טרייר אמריקאי הוא אחד הגזעים הנקראים בשם הנפוץ "פיטבול". למעשה, "פיטבול", זה לא גזע, אלא מושג שמשתמשים בו כדי לתאר פיטבול טרייר אמריקאי, בול טרייר, סטאפורדשייר אמריקאי טרייר (אמסטף) וסטאפורדשייר בול טרייר.

חלק אומרים שהפיטבול טרייר והסטאפורדשייר אמריקאי (אמסטף) הם אותו גזע, חלק אומרים שהם גזע שונה לגמרי.

אבל גם המומחים יכולים להסכים על המחלוקת שנוצרה עקב החלטת הAKC (ארגון הכלבנות האמריקאי) לתת שם חדש לגזע , סטאפרודשייר טרייר אמריקאי, כדי להפריד אותו מהעבר שלו כלוחם שוורים. הפיטבול האמריקאי לא הוכר בAKC, בזמן שהאמסטף, שהיה מעט קטן יותר, כן.

גזעי ה"בול" הם בדרך כלל לא מובנים כראוי. האיכויות של שהופכות את הכלבים האלה לספורטאים מעולים הם גם אלה אשר מושכות אנשים חשודים המחפשים אחר כלבים חזקים להתחרות בקרבות כלבים. התוצאה העצובה היא שגזעי ה"בול" קיבלו מוניטין רע מאוד במהלך השנים ככלבים מסוכנים.

אך אין דבר רחוק מהמציאות. חוסר אינפורמציה ופחד גרם לחקיקה נגד הגזע במספר ארצות בעולם.

כבעלים של פיטבול טרייר אמריקאי אתה חייב להבין שאתה יכול להתמודד עם הרבה פחד וכעס מאנשים אחרים אשר לא מכירים את הכלב המדהים שלך. זה לא גזע עבור כל אחד, במיוחד לא עבור אלה שמוכנים להשקיע זמן באימונים וסוציאליזציה כדי לספק מסגרת והנחייה ברורה לגזע, ולהוכיח אחרת מהנ"ל.

כאשר גדול כראוי, פיטבול הוא כלב מפפשחתי נהדר והוא מעולה עם ילדים. הוא אוהב ועדין והוא כלב שמירה גרוע בגלל ההתרגשות והשמחה שלו מאנשים חדשים. פיטבול הוא כלב נאמן ומסור למשפחה שלו, ואם צריך יגן עליהם עד המוות.

כלבי פיטבול הם חכמים בצורה יוצאת דופן וילמדו פקודות וטריקים בקלות. הם אוהבים להיות מעורבים בכל מה שקורה. הם שומרים על אופי "גורי" גם בבגרות, וה"חיות" והשמחה הזאת הופכת אותם לעונג לכל בית. ברגע שלמדת לחיות ולהכיר את הגזע לא תבין איך יכולת לחיות בלעדיו.

[divide color="#"]

היסטוריה: פיטבול טרייר אמריקאי

[divide color="#"]

גזעי "בול" ו"טרייר" נוצרו בתחילת המאה ה19 באנגליה עבור הספורט הפופולרי בזמנו של לחימת שוורים ודובים. כשאלה הוכרזו כלא חוקיים בשנת 1835, לחימת כלבים הפך להיות פופולרי – ולכן כלבים בעלי תכונה של אגרסיביות לכלבים אחרים הורבעו והתרבו.

אבל עוד חלק במערך הגנטי של הגזע היה חוסר רצון לנשוך בני אדם. נוהגים אשר ארגנו את הלחימה רצו להיות מסוגלים להכנס לזירה ולהפריד בין הכלבים בלי להפגע בעצמם. די מהר הגזע קיבל מוניטין של גזע חזק ואקטיבי, אבל עדין ומשפחתי כלפי בני אדם.

כש"כלבי הבול" האלה ליוו מהגרים לאמריקה הם התחילו קריירה חדשה ככלבי חווה. התפקיד שלהם כלל ציד, שמירה על השטח מזרים ופשוט להיות חברה לבני אדם. המהגרים החדשים יישרו קו עם החשיבה האמריקאית "גדול יותר טוב יותר" והם פיתחו כלב גדול יותר מהמקור האנגלי.

ב1898 ארגון הכלבנות האנגלי, קרא ל"כלבי הבול" האלה "פיטבול טרייר אמריקאי". ארגון הכלבנות האמריקאי הלחיט להכיר בכלבים ב1930 – אבל תחת שם חדש. במטרה להפריד בין העבר הלחימתי שלו, הAKC קרא לגזע החדש "סטאפורדשייר טרייר אמריקאי" (אמסטף).

מאז, ה"אמסטף" או ה-פיטבול האמריקאי הורבע לתערוכות של הAKC לפי סטנדרטים מסוימים. התוצאה הם הבדלים קטנים בצורה ובאופי בינו לבין ה-פיטבול האנגלי.

 

Instagram: #pitbull

[instagram-feed hashtag="#pitbull"]

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם