ההשפעה של דיאטת חלבונים על התנהגות הכלב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

[sociallocker id="2525"]
סיכום של מאמר מפברואר 1996 מתוך הז'ורנל של האיגוד הווטרינרי האמריקאי (JAVMA)

במחקר הזה, 4 קבוצות כלבים קיבלו דיאטה בעלת 3 רמות חלבונים שונות וההתנהגות תועדה על ידי הבעלים והווטרינרים המפקחים. רק קבוצה אחת הראתה הפשעה; אף שינוי בהתנהגות לא נרשם בשאר הקבוצות.

הכלבים חולקו ל4 קבוצות התנהגות: אלה שהראו התנהגות דומיננטית אגרסיבית, אלה שהראו התנהגות טריאוריאלית אגרסיבית, אלה שנחשבו היפראקטיבים ואלה שהבעלים דיווחו שאין להם בעיות. כל קבוצה קיבלה דיאטה נמוכה (17%) בינונית (25%) וגבוהה (32%) של חלבונים במשך שבועיים והבעלים הונחו לדרג את התנהגות הכלבים באופן יום יומי.

כל הכלבים היו זכרים מסורסיםף במצב בריאותי טוב שנבדק בבדיקות דם. הבעלים הנוחו לא לעשות שום שינויים בהתנהגות (אימונים) במהלך המחקר. כל אבחון התנהגות כלב עבר אישור על ידי מראיין ווטרינר ומומחה להתנהגות כלבים. כל הכלבים האגרסיביים הראו מינימום 2 מקרים בשבוע בשלושת החודשים שלפני המחקר. הכלבים ההיפראקטיבים הופנו על ידי הווטינרים שלהם.

במהלך השבועיים הראשונים של המחקר, כל הכלבים קיבלו דיאטה רגילה והבעלים דירגו את ההתנהגות שלהם. בדירוג היה התנהגות טריטוריאלית אגרסיבית, דומיננטיות כלפי זרים, רמת התלהבות ורמת פחד. ואז כל קבוצה קיבלה את דיאטת חלבונים של המחקר במשך שבועיים וההתנהגות שוב דורגה. צריכה קלורית נשארה אחידה על ידי פיצוי בשומן על השינוי ברמות החלבון.

בתוך הקבוצה הטריאוטריאלת אגרסיבית, 2 תת קבוצות אובחנו: אלה בעלי נטיות דומיננטיות ואלה על ידי נטיות פחדנות וחרדה. הדירוג עברו הפחדנות לא השתנה עבור אף אחת מהקבוצות במהלך המבחנים, הדירוג עברו התנהגות טריאוטריאלית אגרסיבית השתנתה בצורה מובהקת כשקיבלו דיאטה בעלת רמה נמוכה או בינונית של חלבונים. עבור שאר הקבוצות לא היה שינוי.

המחקר סיכם שהפחתה ברמות החלבונים בדיאטה היא לא יעילה בטיפול בבעיות התנהגות, עם יוצא דופן אפשרי בדמות התנהגות טריאוטריאלית אגרסיבית שהיא תוצאה מפחד.

[/sociallocker]

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם