איך לעזור לכלב הנמצא ב-אבל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כן בהחלט, לכלבים יש רגשות עמוקים כמו אבל ושכול. כמה שהם נאמנים ואוהבים, יש הרבה סיבות להאמין שכלבים עוברים תהליך של אבל כשהם מאבדים חבר, אם זה בן אדם או כלב אחר, אבל יכול להיות גם לאחר תקופה של שינוי, כמו מעבר גדול. לא משנה מה הסיבה של האבל, יש סימנים שאפשר ללמוד כדי לזהות ושיטות שאפשר לדעת כדי לעזור לחברינו השעירים.

 

לזהות ולהכיר אבל

מכיוון שהכלבים שלנו לא יכולים לדבר אתנו במילים, זה חשוב ללמוד להבין את השפה שהם כן דברים אתנו – זו היא שפת הגוף. כבעלי כלבים אחראיים ואוהבים, עם הזמן אנחנו יכולים ללמוד לזהות שינויים וחריגות מהנורמלי. במקרה של אובדן, המקור הוא ברור, אבל אבל יכול להיות גם כתוצאה מדברים אחרים. איזה סימנים הכלב שלנו מראה לנו כאשר הוא בדכאון או ב-אבל?

שימו לב לשינויים בהרגלי אכילה, כמו אובדן תיאבון או סירוב לאכול או לשתות. התרחקות והתכנסות פנימה, תלותיות, בכי ואלרגיות יכולים להיות סינים שהכלב לא נמצא במקום הנורמלי בחייו. כאשר כלב שבאופן נורמלי אוהב לשחק מראה מעט או בכלל שום התעניינות בפעילויות לאחר שהם איבד חבר אהוב, הוא בעצם מראה לנו שהוא עצוב, או אפילו מפוחד מהאובדן או השינוי.

התנהגות לא מנומסת גם יכולה להיות דרך קיצונית בה הכלב מראה לנו שהוא לא מרגיש טוב. אם הכלב שלך פתאום מתחיל לקרוע דברים, לרוץ בצורה מטורפת בבית, נובח יותר מדי או בוכה בצורה היסטרית, יכול להיות שהוא מביע את הרגשות שלו על האובדן או השינוי. אבל זה דבר מכאיב רגשית. אבל זה לא פשוט

 

להתפקס מחדש ולהסיח את הדעת כאשר הכלב ב-אבל

אם אתה יכול לגרום לכלב שלך להיות מעורב, תעודד אותו לשחק איתך, צא להליכות ותצור איתו אינטראקציה. הסחות הדעת ותשומת הלב יכולים לעזור לכלב שלך להתפקס מחדש. זה אולי יקח קצת מוטיבציה כדי לגרום להם לקום וללכת, אבל אל תוותר. תציע לו חטיפים טעימים, יחד עם הרבה עידוד ושבחים. קנה לו צעצוע חדש. קח את הכלב שלך לאנשהו עם כלבים אחרים, כמו פארק כלבים או הליכה בשכונה חדשה. תשאיר אותו מחובר ומעוניין.

 

תן תשומת לב – אבל

תהיה אוהב ועדין כאשר הכלב שלך ב-אבל. תן לו להיות ב-אבל. אבל יכול להיות גם על מישהו שעזב ולא בהכרח מת. תחשוב על איך אתה הייתה מרגיש אם מישהו היה נפטר או עוזב. או כאשר מישהו אהוב עוזב לתקופה ארוכה כמו לצבא. האובדן הזה חשוב מאוד לכלב שלך. תן לו תשומת לב יתרה ותקדיש לו זמן, אפילו אם זה רק לשבת ביחד בשקט.

חברות היא מרפאה ונותנת בטחון. הם צריכים לדעת שלמרות שהם מתאבלים, הדברים יהיו בסדר וימשיכו כרגיל. שגרה חשובה מאוד בשביל כלבים. זה השינויים שיכולים לעצבן אותם.

זכור שכמו בני אדם, כל כלב הוא שונה. חלק מראים אובדן או אבל בדרכים אחרות. חלק מראים עצבות. אחרים אולי יתנהגו לא כראוי או לא נורמלי. איך שהם מתנהגים זה דבר ייחודי. אל תתעלם מהשינויים.

ללא שפת לשונית, הכלב שלך אומר לך שמשהו לא בסדר. כלבים הם יצורים סוציאלים. כאשר הם יוצרים קשר עמוק עם בן אדם או כלב אחר, הם מתאבלים על אובדנו. סבלנות והבנה היא הכרחית כשזה נוגע לרגשות.

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם