מחקר בודק את ההשפעה של כלבנות טיפולית על ילדים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
באטלר - כלבנות טיפולית
באטלר – כלבנות טיפולית

ביקורים של כלבי טיפול ידועים כמעלים מצב רוח אצל מטופלים, אבל חוקרים כאן מבצעים ניסוי קליני אשר מנסה למדוד את ההשפעה המיטיבה -אם יש כזו – אצל מטופלים חולים בסרטן.

ِAmy McCullough PhD מה American Human Society וחברים מדווחים שהם מודדים את ההשפעות הפסיכולוגיות של התערבות בצורת כלבנות טיפולית ברמה הלאומית ב5 בתי חולים שונים.

ילדים בגילאים 3-17 אשר נמצאים בתוך טווח ה 4 חודשים של אבחון הסרטן שלהם וההורים שלהם נבחרים באקראי או לעבור את הטיפול הסטנדרטי שלהם בלבד או הטיפול הסטנדרטי בנוסף ל15 דקות נוספות של ביקור על ידי כלבי טיפול.. המחקר מתמשך עדיין, המידע ממשיך להיאסף נכון ליולי 2015.

בראיון לעיתון אמרה פרופסור McCullough שרוב בתי החולים משלבים סוג של כלבנות טיפולית, אבל הם רצו לראות אם ההטבות למטופל עולות על הסיכון של להביא כלב לבית חולים.

"הם מאפשרים לכלבי טיפול להגיע לבית חולים כבר שנים, אבל אין שום מדע מאחורי זה, רק תחושות והרגשות טובות כלליות" היא אומרת. "אנחנו ממש רוצים להראות בעזרת מדע עיקש שילדים חווים שיפורים בריאותיים כתוצאה מההתערבות של כלבנות טיפולית".

מלווה את הפרופסור היא באטלר, כלב רועים מעורבת בן 3. באטלר עובד ככלב טיפול בבית חולים לילדים בדנוור, היכן שהם גרים גם כן. כחלק מהתכנית, הכלב עבר הסמכה לטיפול וקיבל הצמדה למשתתף בניסוי שיקבל ביקור ממנו כל שבוע במהלך 4 חודשים.

באטלר מבקר במחלקה לאונקולוגיה היכן שמטופלים מקבלים כימוטרפיה, אז הוא הרבה נשאר עם המשפחות בזמן שהם מחכות.

חוקרים אוספים מידע על הילד, בודקים את רמת לחץ הדם שלו והדופק לפני ביקור הכלב. ההורים של הילד גם כן ממלאים שאלון חרדה ולחץ. אפילו באטלר משתתף כחלק מהניסוי, כאשר הביקורים שלו מתועדים בוידאו כדי לוודא שהחוקרים לא מזהים סימני לחץ אצל הכלב והם בודקים את רמת הקורטיסול שלו לפני ואחרי. גם הנוהג של הכלב עובר ראיון כדי לוודא שהכלב לא מוטרד מהביקורים.

עד כאן, התוצאות עבור לפחות הכלבים היו מבטיחות כאשר הכלבים לא הראו עליה ברמות החרדה, מה שמצביע שהם לא לחוצים מהטיפולים בבית חולים. היא הוסיפה שבאופן כללי הכלבים נהנים מהתכנית.

"אנחנו מדברים עם הנוהגים והם מדווחים שברגע שהכלבים רואים את הווסט הם יודעים שהם הולכים לעבוד, הם מתרגשים מאוד ורצים לרכב" אומרת הפרוספור".

אמנם הם לא חלק מהניסוי אבל גם הצוות הרפואי נראה שמקבל השפעה חיובית מביקור הכלבים וההשפעה התרפיוטית שלהם.

"הצוות, אני חושב, נהנה לא פחות מהמשפחה ומהמטופלים" היא אומרת. "זה מדהים לראות איך כל כך הרבה אנשי צוות בכירים מספרים לי כיצד הכלבים משפיעים לטובה על המטופלים שלהם"

עקבו אחרינו

הירשמו לרשימת התפוצה לקבל עדכונים

תרמו לנו!

תרמו לנו עכשיו על מנת לעשות דברים טובים

תעזרו לנו לעזור לכלבים שיעזרו לכם